Sixte Cambra, el capità que guia el Port

La infraestructura barcelonina s'ha posicionat com una esperança econòmica del país i ara ha signat una nova inversió de 100 milions

La trajectòria de Sixte Cambra hauria pogut estar lligada a la del tennis professional, un esport en el que va despuntar, si el destí no l'hagués cridat cap a l'activitat empresarial i política. Avui dia, sota la seva presidència, el Port de Barcelona ha assolit la xifra rècord d'exportacions i de creueristes, dues esperances per a la debilitada economia catalana.

Amb la intenció de reforçar aquest potencial, aquest dimecres el Port, la Generalitat i el Ministeri de Foment han signat un protocol per formalitzar la inversió de 100 milions d'euros en l'execució dels accessos ferroviaris a la infraestructura portuària, que hauria de facilitar i impulsar el comerç internacional.

Alta direcció
Llicenciat en Administració d'Empreses a Esade, Sixte Cambra va aparcar l'esport per fer el salt a l'empresa convertint-se, del 1975 al 1990, en el director general i conseller delegat del grup tèxtil Vilà. Des de l'àmbit empresarial, no obstant, Sixte Cambra no ha renunciat a mantenir un peu al món esportiu.

Durant molts anys –del 1985 al 2008- va ser director del Torneig de Tennis Conde de Godó i vicepresident econòmic del Reial Club de Tennis Barcelona, a més de candidat a les eleccions del FC Barcelona l'any 1989 (enfrontat a Josep Lluís Núñez), així com vicepresident d'aquest club i Síndic del Soci. Durant els Jocs Olímpics de Barcelona 92 va ser director de l'Estadi Olímpic i coordinador de l'Anella Olímpica.

Paral·lelament, Cambra s'ha dedicat a la consultora Seeliger i Conde, de la que va ser fundador i vicepresident executiu, càrrec que va deixar quan se li va presentar l'oportunitat de fer el salt a la política com a senador per CiU. Fa dos anys i mig, i a proposta del llavors conseller de Política Territorial i Sostenibilitat Lluís Recorder, Sixte Cambra va ser nomenat president de l'Autoritat Portuària de Barcelona en substitució de Jordi Valls.

Més gestió que política
"Després d'uns quants anys en política, em vaig adonar que m'atreia el món de la gestió pública i, a més, amb un projecte com el del Port de Barcelona, tot resultava molt gratificant", deia en una entrevista quan portava un any al càrrec. "Sóc conscient que a tota l'estructura, sóc l'únic càrrec polític, però en el dia a dia, s'ha de posar el xip de la gestió per davant", explicava llavors.

Conscient que el Port de Barcelona és una de les infraestructures més potents de l'economia del país, Cambra ha dedicat esforços en assegurar el seu creixement i mantenir el ritme d'inversions privades. La infraestructura lluiex ara rècords de contenidors durant el primer semestre del 2013 (un total de 276.566 contenidors) i s'ha situat en posició líder pel que fa al nombre de creuers i passatgers (aquest mes d'agost, a tall d'exemple, es van rebre més de 55000 passatgers i 15 creuers en tan sols tres dies).

La signatura del protocol aquest dimecres farà possible la construcció dels esperats accessos ferroviaris al Port de Barcelona, amb una inversió de 100 milions aportats a parts iguals pel Ministeri de Foment i el Port. Per Sixte Cambra, és una altra bona notícia per a una infraestructura amb "la missió d'ajudar al desenvolupament de l'economia del país", segons ha declarat a El matí de Catalunya Ràdio.

"D'inversors privats, malgrat la crisi, n'hem tingut contínuament al Port", ha destacat Cambra sobre les empreses internacionals que s'han instal·lat a Barcelona.
Avui et destaquem
El més llegit