Sitges és un dels principals atractius turístics de la comarca del Garraf | Cedida

Estudi

Els recursos turístics barcelonins passen l'examen de reputació amb nota

Els recursos culturals i naturals lideren els principals atractius turístics, segons un estudi de la Diputació de Barcelona

El conjunt de recursos turístics de la demarcació de Barcelona ha obtingut una puntuació de 8,18 sobre 10 en les valoracions obtingudes a les principals plataformes online. Així ho posa de manifest un estudi de Reputació online de la Regió de Barcelona 2018 (comarques barcelonines menys la capital catalana) impulsat per la Diputació de Barcelona.

Aquest índex de reputació online (iRON) analitza més de 1.250.000 opinions acumulades a Internet per valorar l'estat actual i l'evolució de fins a 17.000 recursos turístics, entre els quals allotjaments, restaurants o atractius turístics, de les comarques barcelonines. 

En concret, es monitoritzen tres sectors: els atractius turístics que han obtingut una qualificació de 8,71 i es consoliden com a principal contribució a la satisfacció dels visitants, així com també els allotjaments amb un 8,06 i els restaurants amb un 7,99. Totes tres puntuacions són millors que les assolides durant el 2017 i això implica "dinamisme, impacte potencial en la imatge i reputació" de les destinacions de la demarcació de Barcelona.

El lideratge cultural i natural 

Els recursos culturals i naturals segueixen liderant dins dels atractius turístics amb un 8,88 i un 8,89, respectivament. Alhora, els recursos de turisme actiu i de turisme enogastronòmic superen la puntuació de 9 en els seus respectius índexs de restauració. 

L’estudi de reputació afegeix enguany un nou segment com és el de la gastronomia turística centrada en una mostra de 220 restaurants de major singularitat al territori que han assolit una reputació online de 8,30, molt per sobre del conjunt de restaurants de la demarcació amb un 7,99. 

Estratègia d'intel·ligència turística

Pel que fa a la segmentació geogràfica, s'observa una heterogènia contribució dels diferents territoris en el conjunt de la reputació turística de l'entorn de Barcelona que respon tant a les pròpies característiques turístiques del territori com a les diferents dinàmiques de cada sector.

"La segmentació de resultats per idiomes de les opinions, com a una aproximació als mercats d’origen dels turistes, confirma que la majoria de les opinions (set de cada deu opinions) són emeses pel turista nacional, un dels perfils més crítics amb els recursos turístics, especialment pel que fa a restaurants", es conclou en l'estudi que s'engloba dins l'estratègia d'intel·ligència turística de la Diputació de Barcelona i es realitza a través del Laboratori de Turisme des de l'any 2015.