Imatge d'arxiu de Sant Joan les Fonts | iStock

Territori

Tap Tap Food inverteix 7 milions d'euros a la Garrotxa per impulsar el negoci a l'exterior

La inversió aportarà a la companyia el múscul productiu necessari per continuar impulsant l’obertura als mercats exteriors, com ara el Regne Unit

Tap Tap Food, empresa especialitzada en cremes vegetals, gaspatxos, brous i salses, entre altres productes, ha posat en marxa una nova planta de producció de 4.000 metres quadrats de superfície, ubicada a Sant Joan les Fonts (la Garrotxa). Fundada el 2011, la companyia està participada en un 50% pel grup d’alimentació Noel i ha invertit 7 milions d’euros en aquestes noves instal·lacions, amb l’objectiu d’augmentar la seva capacitat productiva i incrementar a doble dígit les vendes el 2023.

“La nova planta dota a Tap Tap Food del múscul productiu necessari per continuar impulsant el negoci al mercat exterior", explica Julià Riera, fundador i director general de Tap Tap Food, qui afegeix que es tracta d'"una estratègia que vam iniciar l’any passat, comercialitzant els nostres productes en països com el Regne Unit, Irlanda, França, Alemanya i Portugal”. Concretament, és al mercat britànic on l’empresa preveu el creixement més important en l’exercici actual.

La nova planta de producció disposa de 4.000 metres quadrats de superfície

Els anglesos, enamorats del gaspatxo

“Ja estem venent el nostre gaspatxo fresc en supermercats anglesos, un aliment que encanta als consumidors del país i que s’ha convertit en un producte estratègic a l’hora de plantejar el creixement en aquest mercat”, assenyala Riera. Elaborat íntegrament a Catalunya, aquest gaspatxo es ven actualment en diversos establiments del Regne Unit. A l'Estat, per la seva banda, la companyia comercialitza els seus productes en algunes de les principals cadenes de distribució.

Les vendes de Tap Tap Food es van situar en els 7 milions d’euros el 2022 i aquest 2023 preveuen superar els 10 milions d’euros

Les vendes de Tap Tap Food es van situar en els 7 milions d’euros el 2022 i aquest 2023 preveuen superar els 10 milions d’euros. “Tant a casa com a l’estranger, treballem per a un consumidor cada vegada més exigent pel que fa a la qualitat i el sabor, i amb un gran interès per la salut, però que alhora cerca agilitat a l’hora d’alimentar-se davant la falta de temps en el seu dia a dia. Des de TapTap Food estem compromesos en trobar solucions per fer que el temps no sigui mai un impediment pels consumidors que volen mantenir hàbits d’alimentació i de vida saludables”, afirma Riera.

Aquestes noves instal·lacions se sumen al centre productiu que la companyia ja té a Sant Quirze del Vallès (Vallès Occidental) i entre totes dues, comptaran amb un equip d’un centenar de persones que seran les encarregades d’elaborar entorn de cent cinquanta referències, tant per ser consumides en fred com en calent.