El Forum TurisTIC acredita l'auge del Big Data 

El congrés ha demostrat que les xarxes socials tenen protagonisme durant tot el cicle de vida del viatge

El Forum TurisTIC, organitzat pel centre tecnològic Eurecat, ha evidenciat l'auge del Big Data i de la gestió intel·ligent de les dades a Internet per gestionar informació no estructurada i millorar així l'experiència del viatger i la gestió turística de les destinacions, mitjançant la personalització de l'oferta i dels serveis orientats al viatger durant tot el cicle del viatge.

Referent a això, Iván Leanizbarrutia, CEO de Quimera Social CRM, ha apuntat a un canvi de paradigma que va des d'una comunitat social homogènia cap a targets diferenciats, als quals aplicar estratègies específiques i comunicacions personalitzades. Segons ha dit, gràcies a l'anàlisi del Big Data social i al coneixement dels usuaris a través de les "dades amagades" i que es comparteixen a través de xarxes socials és possible incrementar la capacitat de conversió d'un contacte generat en aquest canal.

Abundant en el tema, ha afirmat que el Big Data social té tota la informació necessària per conèixer els potencials clients i interactuar sobre cadascun d'ells i, en conseqüència, millorar les opcions de negoci.

Nacho Lafuente, CEO de Datumize, ha assegurat que en el turisme el factor clau és la presa de coneixement basada en dades reals, per poder recollir els desitjos dels consumidors. En aquest àmbit, ha ressaltat, tenen un gran potencial les "dades fosques", és a dir, les que hi ha a les organitzacions, però que no s'aprofiten per motius tècnics o pels riscos que impliquen i pels seus costos.

Segons ha assenyalat, Datumize ha desenvolupat tecnologia que permet capturar les "dades fosques", amb mínima afectació dels sistemes d'informació de les empreses. Aquestes fonts d'informació, ha precisat, es connecten amb els equips que estan prenent decisions en el dia a dia del negoci per millorar la gestió.

La gerent del sector públic d'Altran Innovació, Ester Manzano, ha advocat per explotar la inversió en sensors en les ciutats per facilitar la gestió turística i ha assegurat que els sistemes intel·ligents de la ciutat, com l'analítica de xarxes socials, sensors i apps, poden ser fonts d'informació i coneixement per als gestors turístics a fi d'orientar els serveis i personalitzar-los.

També ha cridat l'atenció sobre la informació que el turista comparteix a les xarxes socials durant tot el cicle de vida del viatge, que engloba des del moment en què es somia amb la destinació i es planifica fins a les fases de la reserva, l'experiència del viatge i el moment en què es comparteix.

Rodrigo Menchaca, Chief Development de Wego City, ha explicat els detalls d'aquesta aplicació que funciona com un planificador intel·ligent que fa de cada moment d'oci una experiència personalitzada, tenint en compte que l'actitud i la conducta canvia en funció de l'activitat que desenvolupa el visitant.

TurisTIC ha dedicat també una sessió a la innovació en hotels, en la qual han intervingut Roger Callejà, director d'Innovació i Ecommerce del Gremi d'Hotels de Barcelona; AgustÍn Navarro, CEO de Lhings, i Carlos García, director general d'Unsheeping.

Turístic, amb més de mil assistents, s'ha consolidat com el congrés de referència al voltant de com les noves tecnologies enforteixen el sector turístic fent-lo més productiu i competitiu en un entorn canviant i en constant evolució. El congrés, que ha tingut lloc a CaixaForum Barcelona i s'ha retransmès en streaming en directe, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, Tecnocom i Caixabank.
Avui et destaquem
El més llegit