El president del Racc, Josep Mateu | EP

MOBILITAT

El Racc demana més recursos econòmics i tècnics per a la gestió del trànsit a Catalunya

La companyia busca fer front als episodis de congestió a les autopistes i autovies catalanes i de l'accidentalitat a l'AP-7

Davant de l’augment de la mobilitat a les carreteres catalanes, que aquest pont ha generat llargues cues, en especial a l’AP-7, i que des de l’alliberament dels peatges també s’està provocant un fort increment de la sinistralitat en aquesta via, el Racc considera necessari fer un diagnòstic acurat de la situació i prendre mesures a curt i llarg termini per millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit a tota la xarxa viària.

En aquest sentit, per al club, tot apunta que la situació viscuda el passat cap de setmana, tot i que pugui ser fruit de la coincidència de diferents factors (com ara tres dies festius, bon temps i de la celebració del Gran Premi de Motociclisme), no serà excepcional i que encara pot empitjorar les properes setmanes amb l’augment del turisme, tant del que arriba a Catalunya com el del que la travessa.

Entre les mesures a curt termini demanen habilitar carrils addicionals temporals, revisar models de gestió dinàmica que estan funcionan a altres indrets, com ara Euskadi, França, Alemanya i Itàlia, millorar la informació als usuaris o augmentar el nombre de dispositius de Mossos d'Esquadra de trànsit. Pel que fa a mesures a llarg termini, busquen prioritzar les inversions en transport públic o apostar pel transport ferroviari de mercaderies per alliberar l'espai que ocupen els vehicles pesats a la xarxa viària. També demanen promoure la flexibilitat horària i el teletreball o incentivar l'ús del transport públic a partir d'una integració tarifària global amb la resta de solucions de mobilitat.