Racetick, l'agenda dels 'runners'

La plataforma de 'ticketing' d'esdeveniments esportius compta amb 60.000 usuaris i preveu instal·lar-se a França enguany

L'equip de Racetick, la plataforma de 'ticketing' per a esdeveniments esportius | Cedida L'equip de Racetick, la plataforma de 'ticketing' per a esdeveniments esportius | Cedida

On és la propera marató? Quan és la Gran Fondo del Priorat? Com em puc inscriure a l'OCR Allariz? Luis Genero ha volgut respondre aquestes preguntes d'esportistes amateurs amb un clic i ha creat Racetick, una plataforma de ticketing d’esdeveniments esportius. Proves de running, triatló, ciclisme i natació es poden trobar tant al calendari com al sistema d’inscripció de la startup, que compta amb 60.000 usuaris a l’Estat espanyol. Entre els seus plans, però, hi figura sortir a França, Itàlia i, potser, a altres països europeus.  

I és que les tendències de vida sana no només passen pels aliments naturals i de proximitat. L’exercici físic viu un auge equiparable a l’alimentació healthy; el realfooding s'ha de combinar amb activitat física habitual. Els gimnasos ja no només s’omplen d’aixecadors i aixecadores de peses, i activitats com el ioga, el pilates, el pole dance i el crossfit no paren d’atreure nous practicants. Però el boom també ha sortit de les sales cap als carrers, parcs i espais verds de les ciutats. L’exercici a l’aire lliure per excel·lència és el running, el més demandat i també el qui més oferta presenta.     

“És una tendència que ja porta uns sis o set anys creixent molt, tant pel que fa als practicants dels esports com a les opcions que tenen disponibles”, explica Genero. El fundador de Racetick ja havia emprès en el món dels esports. Fa 12 anys va fundar Win Sports Factory, una empresa de màrqueting esportiu. La firma encara existeix i va jugar un paper clau en la creació de Racetick: “Vam fer un brainstorming intern i vam arribar a la conclusió que hi havia la necessitat d’agrupar tots els esdeveniments en una sola plataforma”. Així va néixer Racetick a principis del 2018. El fet de comptar amb experiència prèvia en el sector va facilitar l’aterratge a Genero, que “ja coneixia els organitzadors, el mercat, etc”.  

L’exercici a l’aire lliure per excel·lència és el 'running', el més demandat i també el qui més oferta presenta

De la web a l’app

De moment, Racetick només està disponible a través de la pàgina web, però la intenció és validar el model de negoci i, després, llançar una aplicació. Els acords amb els organitzadors d’esdeveniments esportius de diversos tipus permeten oferir descomptes puntuals, tot i que el preu d’inscripció no sol variar gaire. “El valor afegit que oferim és una inscripció ràpida i fàcil, i la cancel·lació s’inclou en el preu”, indica el CEO.  

Les proves de 'running' són les més sol·licitades a Racetick | iStock

Les proves de 'running' són les més sol·licitades a Racetick | iStock

Cada usuari entra al seu perfil amb un compte de correu electrònic i una contrasenya. Un cop dins, té accés tant al calendari de proves -per estar al corrent dels esdeveniments dels propers mesos- com a la inscripció. A l'agenda hi figuren unes 5.000 proves, mentre que l'opció d'apuntar-s'hi a través de Racetick està disponbile per a unes 300, una xifra que previsiblement anirà augmentant a mesura que es tanquin acords amb més organitzadors. 

A més de l'entrada a altres països europeus, la startup té previst ampliar serveis. Les intencions de Genero inclouen desenvolupar més els perfils dels usuaris. D'aquesta manera, a principis del 2020 la plataforma permetrà registrar dades de cada cursa a la qual es participi: "Volem que cada usuari tingui accés a un dashboard que els permeti visualitzar els temps personals i les estadístiques que han registrat a cada prova". 

De cara a l'any que ve, el fundador de Racetick preveu instal·lar-se a França i, després, Itàlia i altres països europeus

Poder connectar tota aquesta activitat als rellotges intel·ligents i compartir-ho amb els amics que també formen part de la comunitat Racetick també es troba entre els objectius a curt o mitjà termini. 

El finançament

De moment, Racetick s'emporta una comissió per a cada inscripció que fan els usuaris. "Vaig començar sol i ara som un equip de nou persones", diu el fundador. Al juliol, van tancar la seva primera ronda de finançament, en què van participar diversos business angels. Destaquen entre ells els fundadors d'empreses com Doctoralia o El Tenedor. Van captar 600.000 euros. 

Les oficines de Racetick es troben a la seu de Barcelona Activa, al carrer Llacuna de Barcelona. L'auge continuat del darrer lustre d'aquest tipus d'esports massius, especialment del running, fa preveure a Racetick un creixement sostingut dels usuaris. Un fenomen que ho afavoreix és el de la varietat d'esports que practica una mateixa persona. En paraules de Genero: "Abans, un usuari era runner o ciclista; ara, la varietat d'opcions anima la modalitat multiesport".        

Més informació
L'esport català juga un partit de 2.070 MEUR
Emprendre (i sobreviure) en el 'running'
Grans cites esportives: impacte econòmic o gol en pròpia porta?
Avui et destaquem
El més llegit