Cityscoot reclama mesures contra la mala praxis del 'motosharing' a Barcelona

L'Ajuntament de Barcelona suspèn la tramitació per l'ampliació de llicències i no castiga les empreses que no compleixen la normativa reguladora

Cityscoot, que compta amb 7.000 'motosharings' a tot Europa, opera a Barcelona amb una flota de 633 motos | Cedida Cityscoot, que compta amb 7.000 'motosharings' a tot Europa, opera a Barcelona amb una flota de 633 motos | Cedida

L'operador francès de lloguer de motocicletes elèctriques, Cityscoot, ha reclamat a l'Ajuntament de Barcelona que investigui i posi fi a totes les empreses que no compleixen la normativa reguladora de la ciutat, ja que segons el seu comunicat, afecta d'una manera injusta la seva activitat i creixement en la ciutat. A més, la situació s'ha agreujat amb la notificació de la decisió judicial de suspensió de la tramitació de procediment per a l'atorgament de l'ampliació de llicències anunciada per l'Ajuntament de Barcelona recentment.

El febrer de 2021 l'Ajuntament anunciava una nova licitació d'ampliació de 3000 llicències de motosharing. Segons el procediment habitual, els operadors que presten servei a la ciutat podien presentar la declaració responsable d'acceptació de les condicions per a participar en el procediment d'atorgament de noves llicències i sol·licitar el nombre de motos per ampliar les seves respectives flotes. A causa de diversos recursos administratius que s'han interposat contra la decisió de l'Ajuntament per part d'alguns operadors, ha quedat suspesa la licitació per a l'ampliació de llicències. Segons el comunicat de l'operadora, "aquesta situació suposa un impacte negatiu per a la mobilitat de Barcelona i els usuaris que veuen limitades les opcions de mobilitat compartida, individual i segura".

Bertrand Fleurose, fundador i CEO de Cityscoot ha destacat que està molt sorprès de la "situació kafkiana" que viu el sector de la mobilitat compartida a Barcelona, tenint en compte la voluntat de l'Ajuntament d'esdevenir una de les ciutats de referència en mobilitat sostenible d'Europa: "Demanem a l'administració pública que prengui mesures al respecte perquè a aquells que respectem i complim amb totes les regles se'ns permeti operar i donar servei en un entorn just i segur". Alejandro Agustí, director general de Cityscoot Espanya també ha puntualitzat que "si ara per ara es penalitzés als operadors que no compleixen els requisits ni la normativa, seríem només 3 els operadors que estaríem donant servei a Barcelona".

Més informació
La seguretat viària també és per al 'motosharing'
Gecco, el nou 'motorsharing' urbà que aterra a Barcelona
Avui et destaquem
El més llegit