El Tribunal de Justícia de la Unió Europea

Empresa

Google recorre la multa per posició dominant

La multinacional informàtica acudeix al TUE per no pagar la sanció de 2.420 milions d'euros imposada per Brussel·les

La multinacional Google ha presentat un recurs davant el Tribunal de Justícia de la UE (TUE) contra la multa rècord de 2.420 milions d'euros imposada al juny la Comissió Europea per abús de posició dominant en afavorir de forma sistemàtica al seu servei de comparació de preus, Google Shopping, enfront dels seus rivals en els resultats del seu cercador.

Així ho ha anunciat el tribunal amb seu a Luxemburg en el seu perfil de la xarxa social Twitter. "Google presenta un recurs contra la decisió de la Comissió del 27 de juny davant el Tribunal General", ha informat.

L'Executiu comunitari va anunciar aquell dia una multa a la companyia de 2.420 milions d'euros, una xifra que duplica la imposada a Intel el 2009, també per abús de posició dominant, la més alta fins llavors i que també ha estat recorreguda pel grup informàtic nord-americà.

Brussel·les va enviar a Google un primer plec de càrrecs a l'abril de 2015 i, després d'una investigació, va arribar a la conclusió que la multinacional ha adjudicat al seu servei de comparació de preus, que aplica en 13 Estats membres, un avantatge "il·legal" en atorgar-li una posició "prominent" en els resultats de cerca, al mateix temps que "degrada" la visibilitat dels resultats sobre els seus rivals.

D'aquesta forma, la Comissió Europea va acusar Google d'"asfixiar" el mercat de comparadors de preus mitjançant una pràctica que va començar la utilitzar a Alemanya i Regne Unit i posteriorment va estendre a França (2010), Espanya, Itàlia i Països Baixos (2011), República Txeca (2011) i Àustria, Bèlgica, Dinamarca, Polònia i Suècia (2013).

Com a conseqüència, Google va aconseguir "importants" increments en el tràfic de visites al seu servei de comparació de preus "a costa dels seus rivals i en detriment dels consumidors europeus".

La multinacional va expressar el seu "desacord" el mateix dia en què Brussel·les va fer pública la seva decisió i ja va anunciar que considerava recórrer la multa.

Google va afirmar en aquell moment que l'Executiu comunitari "subestima" el valor de les connexions ràpides i senzilles que la firma impulsa per connectar a l'usuari amb milers d'anunciants i va defensar que els usuaris prefereixen enllaços que els portin directament als productes que volen i no a pàgines web on hagin de tornar a repetir la cerca que ja han realitzat prèviament.

"Mostrar anuncis que inclouen imatges, ressenyes, preus, ens afavoreix a nosaltres, als nostres anunciants i, sobretot, als usuaris", sosté la companyia, assenyalant que "milers de comerciants i botigues europees utilitzen aquests anuncis per competir amb empreses com Amazon o eBay".