Jeff Bezos, el millor lector de l''e-commerce'

El fundador d'Amazon va començar revolucionant el sector bibliogràfic per acabar sent un referent mundial en e-commerce

A punt d'arribar a la vintena d'anys de vida, Amazon és un referent indiscutible pel que fa al comerç electrònic. El que va començar com una llibreria online, ja és un autèntic gegant de l'e-commerce, amb infinitat de productes disponibles a un sol clic i amb preus competitius.

Al capdavant d'Amazon hi ha Jeff Bezos (Albuquerque (Nou Mèxic), EUA, 1964). Graduat cum laude en Ciències Informàtiques i Enginyeria Electrònica a Princeton, va abandonar una prometedora carrera a Wall Street per crear Amazon, empresa que l'ha situat entre els 30 homes més rics del món.

Emprendre l'aventura
N'hi ha que busquen establir paral·lelismes entre Bezos i Steve Jobs. Tot i que els allunya una diferent projecció pública (la discreció de Bezos contrasta amb el poder de convocatòria de l'oratòria del fundador d'Apple), tots dos comparteixen ser fills adoptius. En el cas del creador d'Amazon, però, només per part de pare. Miguel Bezos, un jove cubà emigrat als Estats Units, es va casar amb la mare de Jeff quan ell tenia cinc anys, i fins als 10 no va saber qui era el seu pare de debò.

Estudiant brillant, als 28 anys ja era vicepresident sènior de D.E. Shaw & Co, companyia on va conèixer la seva dona Mackenzie, una figura clau en la seva vida. Al 1994, i amb un pla de negoci derivat d'una investigació del mercat online per a un fons d'inversió pel qual treballava, decideixen llançar-se a la piscina. A Seattle, i després de convertir tots els estalvis dels seus pares (300.000 dòlars) en el seu capital inicial, creen en un garatge (com no), la llibreria online Cadabra.

Una revolució exponencial
Bezos de seguida va dubtar que Cadabra fos un nom gaire apropiat per l'empresa, que finalment va adoptar el del riu amb més cabal del món. Des d'aleshores no ha deixat de créixer revolucionant el sector dels llibres, i sent un dels principals promotors del llibre electrònic amb el seu Kindle.

Jeff Bezos ha vertebrat el seu negoci en una crua batalla de preus amb els competidors i situant sempre l'usuari al centre dels seus objectius. Recentment ha presentat un projecte per utilitzar drones com a repartidors de paquets de menys d'1,6 kg (que és el que pesen el 86% dels enviaments d'Amazon), en una mitja hora i un radi de 16 quilòmetres al voltant del seu magatzem.

Amb la mirada posada a l'espai
A més, Bezos, que de petit volia ser astronauta, va fundar el 2004 l'empresa Blue Origin, que pretén estudiar la comercialització de viatges a l'espai a gran escala. Finalment, aquest estiu passat va adquirir el The Washington Post, invertint-hi un 1% de la seva fortuna personal.

Avui et destaquem
El més llegit