Josep Adell, rellançant el Grup Julià

El Grup Julià va tancar el 2012 amb un creixement del 12%, una situació ben diferent a la de 2003, quan Adell va entrar a la direcció general

Quan Josep Adell passa per davant de la Plaça Catalunya i veu les inacabables files de visitants que fan cua per entrar al bus turístic sent satisfacció, no només per veure que el seu producte funciona, sinó perquè continua en marxa. El Grup Julià va presentar aquest dimarts els seus resultats de 2012, amb una creixement del 12% en la facturació, que s'enfila fins els 242 milions d'euros, i amb una previsió d'inversions de 10 milions d'euros pel 2013. Una situació ben diferent a la del 2003, quan l'operador es trobava en suspensió de pagaments i al fil de l'abisme. Just l'any que Adell va entrar a la direcció general.

"En una situació així no saps com, però treus forces d'arreu", explica Adell. L'actual conseller delegat del grup considera que era una "gran responsabilitat" salvar l'empresa familiar i creu que la seva supervivència va ser possible gràcies a dos factors: l'estratègia i la constant comunicació amb la banca. "Ens vam despendre de béns immobiliaris i vam haver d'actuar amb més cervell que cor", recorda. Passats els anys, Adell es mostra satisfet de tenir una plantilla més àmplia que aquell 2003, quan es van haver de desfer de 400 treballadors. Avui, Julià compta amb una plantilla de 1.055 empleats.

Inicis fora
Malgrat tenir l'assegurança de l'empresa familiar, Adell va començar la seva trajectòria com a consultor a Metropol Cerámica. "Va ser una bona experiència, ja que vaig aprendre que, en moltes situacions, el cap molesta", bromeja. Al 1999, Adell va entrar a Julià per dirigir la filial d'Argentina i iniciar una carrera a la branca internacional. "La idea era gestionar un model d'èxit, però ben aviat ens va enxampar el corralito i la crisi de la pròpia empresa, i vaig haver de tornar".

Avui, el negoci internacional de Julià s'ha recuperat, i ja suposa un 61% de la facturació del grup. La inversió en el bus turístic de Miami és l'últim moviment, amb la idea d'entrar al mercat dels Estats Units a través d'una ciutat que és destí habitual dels seus clients a Mèxic i l'Argentina i que no entén de turisme estacional.

Objectius personals
La direcció d'una empresa fa difícil la conciliació familiar. Potser per això, Adell es va comprometre en una entrevista a Expansión reduir la seva jornada laboral en una hora al dia. "No ho he aconseguit, però he après a aprofitar millor els matins per estar amb els meus fills". L'objectiu que sí ha complert és de completar una triatló. Els seu proper repte serà nedar 11 quilòmetres a Formentera. "Faig exercici cada matí; sento que m'haig de cuidar per tenir la ment clara i rendir al màxim".
Avui et destaquem
El més llegit