Dos rellotges Panerai valorats en 50.000 euros | Cedida

EMPRESA

Els rellotges de luxe milionaris que aterren al cor de Barcelona

L'empresa suïssa Panerai aposta per la capital catalana i inaugurarà una botiga al Passeig de Gràcia a mitjans del 2024

L'empresa de rellotges de luxe Panerai amb seu a Neuchatel (Suïssa) s'ha enamorat de Barcelona i a mitjans del 2024 obrirà una nova botiga a la ciutat comtal, segons ha pogut saber per avançat VIA Empresa. En aquesta ocasió la ubicació escollida és el Passeig de Gràcia després de valorar-ho durant molts mesos i fer el pas endavant a un carrer que defineixen com "el cor de Barcelona". De fet, calculen que més de 1.000 clients d'arreu del món vindran expressament a l'establiment cada any. Una etapa d'expansió internacional per a la companyia fundada el 1860 a Florència que a aquest any obrirà 45 noves botigues arreu del món, sobretot a Nova York i a la resta d'Amèrica del nord.

Com a curiositat, el preu dels rellotges de luxe de Panerai gira al voltant dels 7.000 euros pels més barats fins als 50.000 euros pels més exclusius. Un accessori que pot necessitar més de tres mesos de producció per treballadors especialitzats en rellotgeria de precisió, que compten amb una formació especial i molt ben remunerada. En aquesta ocasió els compradors del rellotge podran comptar amb un nou passaport digital que proporciona a cada rellotge una identitat digital única, determinada i només accessible mitjançant la tecnologia de cadena de blocs, que constitueix una garantia d'autenticitat a prova de manipulacions des del moment de la compra.

Tot i la innovació com a pilar fundamental, l'origen de la marca es remunta a fa 163 anys quan Giovani Panerai va obrir a Florència una botiga de rellotges suïssos, a més d'una escola de rellotgeria. No obstant això, no va ser amb rellotges amb el que va començar la fabricació de Panerai, sinó amb instruments de precisió, com brúixoles, profundímetres i torxes de busseig.

Des de Panerai calculen que més de 1.000 clients d'arreu del món vindran expressamen cada any a l'establiment de Barcelona

Aleshores, la Marina italiana era el seu únic client, i no va ser fins al 1936, per encàrrec d'aquesta, quan van fabricar el seu primer rellotge. Aquest havia de ser sòlid i submergible, característiques que encara avui continuen sent part de la identitat de la marca. La innovació és el motor de Panerai, de manera que a poc a poc van anar millorant els rellotges per fer-los més resistents. Tot i que no volen fer difusió pública ni de la producció anual, com tampoc de de la facturació, asseguren que, encara que "les quantitats són secretes, venen tot allò que produeixen".

Els precendents del Passeig de Gràcia

Finalment, aquest concurregut carrer barceloní té molts pretendents. El luxe és ambiciós en el sector del retail, i això és una cosa que no sempre és tan senzilla. De fet, les firmes franceses de luxe Chanel i Dior, juntament amb les italianes Gucci i Versace, es troben buscant locals de més dimensions en un dels principals carrers comercials d'Europa. Per exemple, Chanel té un tiquet mitjà d'entre 4.000 euros i 6.000 euros per persona que entra al seu establiment.

Més info: Les inversions en hotels de luxe es disparen a Barcelona

Els darrers tres anys han estat frenètics en aquesta via catalana. Només des del 2016 han aterrat al Passeig de Gràcia firmes com Kenzo, Fendi, Isabel Marant, Christian Louboutin, Loro Piana i Céline, i Bulgari i Dior han renovat els seus establiments. Ara, amb aquesta nova era per al luxe al Passeig de Gràcia, s'espera que hi hagi molts moviments més. I els rellotges de luxe hi tenen molt a dir el 2024.