El vehicle Seat Ateca

Gran empresa

Seat estudia produir a Mèxic

La firma de Martorell obrirà oficina al país asteca per fer el salt a Llatinoamèrica i aprofitarà les plantes de Volkswagen per abastir els nous mercats

Seat preveu obrir abans de final d'aquest any a Mèxic una oficina comercial regional des de la qual dissenyarà i impulsarà la seva expansió per Llatinoamèrica, un dels principals objectius de l'automobilística. A més, la companyia està estudiant les possibilitats de produir a la zona per reduir costos i obstacles administratius. El vicepresident executiu comercial de Seat, Wayne Griffiths, ha destacat en una entrevista que la firma de Martorell està molt ben posicionada a Mèxic i per aquest motiu s'ha decidit implantar allí una oficina regional que serveixi per planificar l'entrada de la marca en la resta de països de Llatinoamèrica.

"La nostra expansió a Sud-amèrica sortirà de Mèxic. Des d'allí és més fàcil analitzar els diferents mercats", ha manifestat Griffiths, que ha afirmat que la companyia veu oportunitats en diferents països, entre els quals ha citat l'Argentina, Xile i Colòmbia, per exemple. Tanmateix ha subratllat que desembarcar a certs mercats de Sud-amèrica requereix molta preparació prèvia a causa d'obstacles importants com el tipus de canvi de les monedes, com és el cas d'Argentina, on Seat ja va tenir presència en els anys 90 i, en una segona fase, a principis de la dècada dels 2000.


El vicepresident executiu comercial de Seat, Wayne Griffiths

El vicepresident ha assegurat que l'automobilística està estudiant, al costat del Grup Volkswagen -matriu de la companyia-, les possibilitats de produir cotxes de Seat aprofitant les plantes del consorci alemany: "Si volem créixer en aquesta regió hem de produir allí", ha afirmat Griffiths, que ha assenyalat que és un objectiu a mitjà termini.

Alguns mitjans mexicans van més enllà i asseguren -a partir d'unes declaracions del president de Seat, Luca de Meo, en el Saló de l'Automòbil de Frankfurt- que Seat està esperant la confirmació del seu grup matriu per entrar a produir a la fàbrica de Volkswagen a Mèxic -situada a Puebla- uns 50.000 vehicles a l'any.

Griffiths: "Si volem créixer en aquesta regió hem de produir allí"

Això facilitaria l'expansió de la companyia a Amèrica Llatina, aprofitant l'èxit que està tenint en Mèxic, que s'ha situat com el quart mercat per a Seat, amb 24.500 cotxes venuts l'any passat (un 1,5% més que el 2015), i 17.200 entre gener i agost d'aquest any, un 4,5% més que en el mateix període del 2016.

Amb tot, Europa és prioritària

No obstant això, Griffiths ha subratllat que la prioritat número u de Seat a curt termini -en els propers tres anys- és créixer a Europa, amb l'objectiu d'aconseguir una penetració de mercat del 5% en els segments en els quals està present, i ha assenyalat com a principals focus Itàlia i França, on l'empresa farà inversions tant a augmentar la seva xarxa de concessionaris com en campanyes de màrqueting per millorar la imatge de marca, ja que en aquests mercats Seat compta amb aproximadament un 1% de quota de mercat.

A Espanya, Seat té un 8,3% de quota de mercat i a Alemanya s'apropa el 3%, amb importants creixements -de dos dígits- en tots dos casos en l'acumulat d'aquest any, una tendència que Griffiths espera mantenir al llarg de l'any gràcies a l'èxit de l'Ateca i del León, a més de les bones expectatives que hi ha per al nou Arona i també la bona tendència del nou Ibiza.

En el cas de l'Ateca, Griffiths ha admès que existeix una "sobredemanda" en gairebé tots els països europeus, la qual cosa obligarà la companyia a augmentar la producció -es fabrica en la planta de Skoda a República Txeca- a partir de l'any que ve amb la finalitat de reduir els temps d'entrega, que ha assegurat que són massa alts, especialment a Alemanya.