Marc Torrent és el director del Big Data Congress. / Cedida

TENDÈNCIES

El responsable del centre de recerca d'Amazon a Barcelona, al Big Data Congress

La tercera edició de la trobada que organitza Eurecat explicarà la manera d'extreure valor de l'analítica avançada en diferents sectors

La incorporació del Big Data i de l’analítica avançada “està en auge tant a les grans com a les petites i mitjanes empreses de tots els sectors”, apunta Marc Torrent, director del Big Data Congress Barcelona. Torrent fa referència al número de casos d’èxit i de projectes que es presentaran a la nova edició del certamen que comença dimecres 25 d'octubre a Barcelona. L'esdeveniment està impulsat pel centre tecnològic Eurecat, Oracle, la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona. Entre els participants destaca el director del nou Centre de Recerca i Desenvolupament sobre Machine Learning d’Amazon a Barcelona, Hugo Zaragoza, qui compartirà la seva visió sobre l’analítica avançada en el mercat i el seu futur, amb la ponència “Machine learning a Amazon”. 

Durant els dos dies que durarà aquesta tercera edició del congrés, que ja registra més de 1.200 inscripcions, empreses i experts explicaran casos reals de “com s’està fent la transició d’antigues a noves plataformes i la manera d’extreure valor de l’analítica avançada en diferents sectors”, ha explicat Torrent. La primera jornada dedicarà una sessió a les aplicacions del Big Data i el seu impacte en el negoci, amb intervencions d’experts com Ramon Dalmases, gerent del Big Data Lab de Caixabank; Natalia Fernández, country manager de Board Ibérica, i Miquel Gummà, cofundador de Foot Analytics.

Construir amb les dades

La ponència principal, “Construint al voltant de les dades”, anirà a càrrec de Marco Bressan, Chief Data Scientist a Satellogic, on està reunint a un equip d’experts en Intel·ligència Artificial per construir una plataforma global d’anàlisi en temps real. Durant la seva trajectòria, Bressan ha participat en més de 30 publicacions científiques i 11 patents i ha liderat equips d’organitzacions capdavanteres com Xerox i BBVA. 

La manera de conceptualitzar, posar en marxa i gestionar projectes Big Data, així com la planificació, el càlcul de rendibilitats econòmiques i la configuració de l’equip són els eixos d’una altra de les sessions destacades de la primera jornada, a la que seguirà una ponència dedicada a la creació d’equips de Big Data dins les organitzacions, a partir de la visió d’empreses com MediaMarkt España & Portugal i Social Point.

Premis a la innovació

El segon dia del Big Data Congress incidirà en el vessant més tecnològic, fent referència a les tendències més punteres a escala d’infraestructura, a través de l’experiència d’empreses pioneres en la combinació d’eines i el desenvolupament de les plataformes més sofisticades, amb ponents com Marc Planagumà i José Luís Sánchez, Big Data Platform Managers de ServiZurich, i l’enginyer d’Springer Nature GMBH, Pere Urbón.

Seguidament es lliuraran els premis "Big Data Talent Awards" que tenen com a objectiu reconèixer els projectes de fi de màster, postgrau i tesis doctorals relacionats amb Big Data i Data Analytics amb més impacte socioeconòmic i amb la més gran innovació tecnològica. També hi haurà una taula rodona sobre les tendències tecnològiques més actuals i una sessió sobre el cicle d’estudi per arribar a configurar la solució d’arquitectura, software i algorítmica més adequada, amb experts com Nicolás Herrero, Lead data scientist de Wallapop; Jose-Miguel Pulido, cofundador de Promofarma; Stefano Costantini, Data scientist de Schibsted Media Group, i Albert Isern, CEO de Bismart.