Els homes gasten 65 euros de mitjana, més que les dones

Oci

Les dones, el Candy Crush i els homes, el FIFA 17

Un estudi de la UOC revela que la preferència a l'hora d'escollir un videojoc i la despesa destinada varien segon el sexe de l'usuari

El 91% dels joves entre 16 i 35 anys ha jugat alguna vegada a videojocs. Entre els homes i les dones, però, els gustos per uns jocs o altres difereixen: mentre que elles juguen en primer lloc al Candy Crush (29%), seguit dels Sims (8%) i de la saga Mario Bros (5%), ells s’inclinen primer pel FIFA 17 (21%), seguit de la saga Call of Duty (13%) i Grand Theft Auto V (8%). Aquests resultats i altres formen part del primer informe de l’estudi Joves i joc digital. Hàbits d’ús i percepcions sobre la imatge dels videojocs en els mitjans de comunicació de la UOC.

La recerca revela també que els homes destinen de mitjana més diners a aquest tipus d’entreteniment que no pas les dones: 65 euros mensuals en el primer cas i 48 euros en el segon. "Com més jove és l’enquestat, més diners manifesta que s’hi ha gastat", assenyala Daniel Aranda, director de l’estudi. Pel que fa a l’ús dels dispositius, el 25% dels joves a l’hora de jugar trien en primer lloc el mòbil o la tauleta. L’ordinador, en canvi, és el menys utilitzat amb un 12% dels enquestats.

L’estudi és pioner a Espanya pel fet d’analitzar les percepcions dels joves sobre les creences socials dels videojocs i sobre el tractament que fan els mitjans de comunicació quan parlen d’aquests jocs. Davant les creences negatives més generalitzades sobre jugar a videojocs, l’afirmació amb què estan més d’acord els enquestats és que "els videojocs creen addicció" i, tot seguit, amb el fet que "provoquen aïllament en els jugadors". Amb la que estan menys d’acord és que "són una pèrdua de temps" i que "són violents".

Pel que fa a les opinions sobre els efectes positius de jugar-hi, els enquestats estan d’acord, en primer lloc, amb la idea que "estimulen la memòria i l’atenció" i, en segon lloc, que "ajuden a desenvolupar una bona resolució de problemes i habilitats de pensament estratègic". L’afirmació amb què estan menys d’acord és que "les coses que s’aprenen es puguin aplicar a la vida quotidiana o professional". "Les dones joves, a més del fet que continuen jugant menys a videojocs que no pas els homes, són més negatives que ells en les opinions sobre els riscos associats als videojocs", afegeix Aranda.

En la percepció que tenen els consultats sobre el tractament que els mitjans de comunicació fan d’aquesta qüestió, el 51% està d’acord que els mitjans destaquen el risc d’aïllament social quan parlen de videojocs, enfront d’un 30% que opina el contrari. A banda, el 64% de los joves pensa que els mitjans també destaquen que els jocs digitals provoquen addicció, enfront d’un 29,3% que opina el contrari. En canvi, el 62% d’aquest col·lectiu percep que els mitjans no destaquen que els videojocs ajuden a la socialització.