Reed Hastings, fundador de Netflix

Tecnologia

Netflix produirà contingut interactiu per a adults

La productora nord-americana vol que la pantalla respongui a les decisions de l'espectador

Recordeu els llibres de “tria la teva pròpia aventura”? A mesura que la trama avançava, es presentava al lector una sèrie d’opcions que generaven històries i desenllaços completament diferents: “Si vols entrar a la botiga, passa a la pàgina 37. Si et quedes fora, continua a la 18”... i així successivament.

Quan era un nen, hi estava completament enganxat. Llegia i rellegia els llibres provant cadascuna de les opcions, per veure què passava, així, fins esgotar-lo del tot.

"Les criatures ja estan acostumades a tocar la pantalla, a parlar-hi i interactuar-hi. El que és nou, és que la pantalla pugui respondre a les seves decisions"

Per als que puguin sentir nostàlgia d’aquells moment en que érem coprotagonistes de la història, Netflix podria estar a punt de posar-hi remei.

Un joc de nens?

De fet, la productora i companyia de streaming nord-americana ja va introduir en el seu catàleg infantil un parell de títols Puss in Book: Trapped in an epic Tale i Buddy Thunderstruck en els que el nen pot decidir què fer en alguns punts del fil argumental.

Tal com explica la directora d’innovació de Netflix, Carla Engelbrecht, aquesta evolució en el contingut és natural, doncs les criatures ja estan acostumades a tocar la pantalla, a parlar-hi i interactuar-hi. El que és nou és que la pantalla pugui respondre a les seves decisions.

Sense distraccions

El que no sabem és com pot funcionar aquest tipus de format en adults. Netflix no fa mai públiques les dades d’audiència dels seus continguts, tot i que el fet que vulguin tirar aquest experiment endavant sembla indicar que, com a mínim en infants, la prova ha tingut cert èxit.

"La televisió ha demostrat ser, a diferència del dispositiu mòbil, un mitjà passiu"

L’aposta és arriscada, doncs de moment la televisió ha demostrat ser, a diferència del dispositiu mòbil, un mitjà passiu, sobre el qual han fracassat pràcticament totes les iniciatives per dotar-lo d’interactivitat.

Recordeu els primers SmartTV de Samsung, que permetien superposar un hashtag de Twitter a les imatges? Va resultar que els espectadors quan miràvem el televisor, no volíem res que ens distragués. No obstant, la novetat d’incorporar aquesta interacció dins la trama és el que pot donar –i Netflix mai va a cegues– una possibilitat d’èxit a l’invent.