Motivació de persones i resultats econòmics és un tàndem que està donant a parlar darrerament. I és que està canviant la manera com les persones es relacionen professionalment amb les seves organitzacions, i en especial en com són motivades pels seus líders.
Si fins ara les empreses ben orientades eren aquelles que disposaven principalment d'indicadors financers sòlids, i polítiques encertades de captació i fidelització de clients, amb els seus processos adequats; ara es parla de la relació que hi ha entre el fet de tenir les persones ben motivades i els resultats econòmics de l'empresa.
Quines són les claus? Escenaris de treball d'alt rendiment ens ajudaran a fer-ho possible. Però hi ha diferents passes que haurem de seguir.
1- Caldrà "desgranar el gra de la palla", identificant el veritable motiu. Qui més qui menys haurà escoltat: "els resultats que ens hem fixat no els podem aconseguir amb la progressió que portem", el mercat és diferent i hem de gestionar diferent", "l'important no és el que tenim ara si no el que podem arribar a aconseguir", "hem de canviar l'actitud i la manera de fer".
2- Traduir-ho en indicadors que siguin mesurables, i ens permetin dissenyar un pla d'acció que sigui coherent i que doni de si. Per exemple, "vull que els responsables aprenguin a influir en els seus equips per tal d'incrementar les vendes un 20%"; "tinc dues delegacions amb rendibilitats negatives, i hem de capgirar-ho en un 5% positiu"; "hem d'aconseguir posar en marxa com a mínim 3 iniciatives empresarials que ens assegurin la permanència".
3- Exigeix conduir a l'equip o equips implicats amb un itinerari de treball, vers l'objectiu, promovent-lo a l'acció i portant un bon seguiment dels resultats obtinguts. Però amb escenaris d'alt rendiment que treballen el pensament, la gestió de les emocions, i les conductes associades.
L'acompliment d'aquestes passes ens ajudarà a treure un bon profit de la relació motivació – resultats econòmics, una relació directament proporcional de la que ens sortirem beneficiats tots plegats. Caldrà també provar?
Si fins ara les empreses ben orientades eren aquelles que disposaven principalment d'indicadors financers sòlids, i polítiques encertades de captació i fidelització de clients, amb els seus processos adequats; ara es parla de la relació que hi ha entre el fet de tenir les persones ben motivades i els resultats econòmics de l'empresa.
Quines són les claus? Escenaris de treball d'alt rendiment ens ajudaran a fer-ho possible. Però hi ha diferents passes que haurem de seguir.
1- Caldrà "desgranar el gra de la palla", identificant el veritable motiu. Qui més qui menys haurà escoltat: "els resultats que ens hem fixat no els podem aconseguir amb la progressió que portem", el mercat és diferent i hem de gestionar diferent", "l'important no és el que tenim ara si no el que podem arribar a aconseguir", "hem de canviar l'actitud i la manera de fer".
2- Traduir-ho en indicadors que siguin mesurables, i ens permetin dissenyar un pla d'acció que sigui coherent i que doni de si. Per exemple, "vull que els responsables aprenguin a influir en els seus equips per tal d'incrementar les vendes un 20%"; "tinc dues delegacions amb rendibilitats negatives, i hem de capgirar-ho en un 5% positiu"; "hem d'aconseguir posar en marxa com a mínim 3 iniciatives empresarials que ens assegurin la permanència".
3- Exigeix conduir a l'equip o equips implicats amb un itinerari de treball, vers l'objectiu, promovent-lo a l'acció i portant un bon seguiment dels resultats obtinguts. Però amb escenaris d'alt rendiment que treballen el pensament, la gestió de les emocions, i les conductes associades.
L'acompliment d'aquestes passes ens ajudarà a treure un bon profit de la relació motivació – resultats econòmics, una relació directament proporcional de la que ens sortirem beneficiats tots plegats. Caldrà també provar?
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.