Gelati Dino preveu créixer un 15% aquest any

L'empresa de gelats artesans gironina té intenció de desembarcar a Andalusia el 2019

Sorbets sense lactosa de Gelati Dino Sorbets sense lactosa de Gelati Dino

L'empresa de gelats artesans Gelati Dino, amb seu a Empuriabrava (Girona), preveu créixer un 15% en facturació respecte a l'any passat, quan les vendes es van situar en 8,5 milions d'euros, i desembarcar a Andalusia via franquícia en 2019.

Valter Rosso de Gelati DinoAixí ho ha explicat en una entrevista d'Europa Press el director de Gelati Dino, Valter Rosso, que ha indicat que de cara a 2019 preveu obrir entre quatre i cinc franquícies, principalment a Andalusia i prioritzant Màlaga, Sevilla i Granada, i també alguna a Madrid.

Aquest 2018 la companyia ha obert dues noves botigues, una franquícia situada en el Port Olímpic de Barcelona i un centre propi a l'avinguda Felip II de Madrid.

En total, Gelati Dino compta amb 37 gelateries --20 pròpies i 10 franquícies-- i 50 punts de venda repartits entre Barcelona, Girona, Saragossa i Madrid en l'àmbit espanyol i a Montpeller (França), Bastogne (Bèlgica) i Marrakech (el Marroc) en l'internacional.

Dino Pavese va fundar el 1978 Gelati Dino, i 40 anys i tres generacions després la companyia, que elabora les seves receptes seguint la tradició italiana, continua comprant els productes directament a l'agricultor i elabora els seus més de 100 sabors a la fàbrica d'Empuriabrava, on produeix 450.000 litres de gelat anuals.

Per seguir creixent, la companyia, que compta amb 207 treballadors, ha apostat per la diversificació amb els gelats biològics, que es comercialitzen sota la línia Dino Gourmet i que es guarden en un recipient isotèrmic que permet mantenir la textura, aroma i gust del gelat fins dues hores després de la seva compra.

Gelati Dino també s'ha introduït al món de la restauració i fins i tot col·labora amb les postres de restaurants amb estel Michelin, com el restaurant Emporium, a Castelló d'Empúries (Girona), i sota aquesta línia comercialitza gelats més sofisticats com els de te matcha, foie gras o d'oli d'oliva.

Actualment, la línia de restauració suposa un 4% de la facturació, si bé l'objectiu és que arribi a aconseguir fins a un 20% de les vendes, tenint sempre les gelateries un pes mínim del 60%: "Les nostres gelateries són el valor segur que ens dona prestigi".

Més informació
Els Roca fan un gelat amb cava de Codorníu
La gelateria Rocambolesc arriba a Barcelona
Els germans Roca escullen el Liceu per a una nova gelateria
Avui et destaquem
El més llegit