Una usuària de transport públic valida un bitllet, en una imatge d'arxiu | ACN

MOBILITAT

El transport públic congela els preus per al 2021

Tots els títols de l'ATM amplien la caducitat fins al 31 de desembre de l'any que ve

El consell d’administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha aprovat congelar els preus del transport públic de cara al 2021 i ampliar la caducitat dels títols adquirits aquest any fins al 31 de desembre de l’any que ve. A més, no es modificarà l’oferta de títols, que mantindrà les darreres tarifes incorporades T-Usual i T-Casual.

El consell d'administració ha pres aquesta decisió tot i haver-se disparat el dèficit del transport públic com a conseqüència de les restriccions de mobilitat per la pandèmia. En aquest sentit, la demanda global a la xarxa de transport públic ha estat un 54% inferior als valors previs a la pandèmia i el 2021 es preveu que se situï entre el 68% i el 80%.

Més info: La covid-19 deixa un dèficit de 750 milions d'euros al transport públic

En els casos de la T-Verda, la T-16 i la T-Compensació covid mantindran la data de caducitat pròpia de cada títol. El bitllet senzill continuarà tenint un preu de 2,40 euros en una zona; la T-Casual valdrà 11,35 euros; la T-Usual, 40 euros; la T-Jove, 80 euros; la T-Dia, 10,50 euros; la T-Familiar, 10 euros i la T-Grup, 79,45 euros. En el cas de les famílies monoparentals o nombroses, la T-Usual es manté en 32 euros, la T-Jove, en 64, i la T-70/90, en 63,55 euros.

El president de l’ATM i conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, s’ha mostrat “molt satisfet” per la congelació de tarifes i ha afirmat que és un “exercici de responsabilitat en temps d’emergència sanitària, social, econòmica, però també climàtica”, ha remarcat en una piulada al Twitter.

La caiguda de la demanda com a conseqüència de les restriccions de mobilitat per la pandèmia ha disparat el dèficit del transport públic fins als 750 milions d’euros. La setmana passada, la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, i el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, van explicar que només a l’operadora de bus i metro, el dèficit havia pujat fins als 179,3 milions d’euros tot i contenir les despeses en 82 milions d’euros i van reclamar un fons covid.