El comerç electrònic ja factura 30.000 milions d'euros a Espanya

L'estat espanyol registra dèficit a l'ecommerce': importa més del que exporta

El comerç electrònic registra increments percentuals anuals de rècord El comerç electrònic registra increments percentuals anuals de rècord

La facturació del comerç electrònic a Espanya va aconseguir el 2017 els 30.406 milions d'euros, la qual cosa suposa un 25,7% més que els 24.185 milions d'euros que va ingressar l'any anterior, segons les últimes dades ofertes per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

Aquesta dada es produeix després que en el quart trimestre de l'any les vendes del comerç electrònic ascendissin fins als 8.526 milions d'euros, un 28,1% més que els 6.656 milions d'euros dels tres últims mesos de 2016 i un 9,5% que els 7.785 milions d'euros del tercer trimestre.

Per sectors, les indústries amb majors ingressos en el quart trimestre han estat les agències de viatges i operadors turístics, amb l'11,3% de la facturació total; el transport aeri, amb un 7,5%, i les peces de vestir, amb un 7,1%.

Per la seva banda, el nombre de transaccions registrades en els tres últims mesos de 2017 va aconseguir els 154,5 milions d'operacions, la qual cosa representa una pujada del 31,5% respecte als 117,5 milions del mateix període de l'any anterior.

En aquest context, els jocs d'atzar i apostes lideren el rànquing per compravendes amb un 6,8%, seguits del transport terrestre de viatgers i la venda de discos, llibres, periòdics i papereria, amb un 6,6% i un 5,8%, respectivament.

Quant a la segmentació geogràfica, les pàgines web de comerç electrònic a Espanya van acumular el 50,2% dels ingressos en el quart trimestre de 2017, dels quals un 13,8% són procedents de l'exterior, mentre que el 49,8% restant corresponia a compres amb origen a Espanya a webs en l'exterior.

Dèficit exterior

En aquest context, el saldo net exterior, la diferència entre el que es compra des de l'estranger a llocs webs espanyols i el que es compra des d'Espanya a l'estranger, va llançar un dèficit de 3.073 milions d'euros en els tres últims mesos del passat any.

En concret, el volum de negoci de les transaccions amb origen a Espanya cap a l'exterior va ser de 4.247 milions d'euros, un 36,8% més, mentre que les vendes des de webs espanyoles cap a l'exterior van aconseguir una facturació d'1.174 milions d'euros, un 36% més.

Així mateix, les dades de la CNMC recullen el que 93,1% de les compres des d'Espanya cap a l'exterior es dirigeixen a la Unió Europea, seguides d'Estats Units (2,3%), sent el transport aeri (8,2%), les peces de vestir (8%) i la subscripció a canals de televisió (6,2%) els sectors més demandats.

En el cas de les compres realitzades a Espanya des de l'exterior, el 70,1% prové de la UE. Les àrees d'activitat relacionades amb el sector turístic (que agrupa les agències de viatges, transport aeri, transport terrestre, lloguer d'automòbils i els hotels) acaparen el 65% de les compres.

D'altra banda, els ingressos de comerç electrònic dins d'Espanya van augmentar un 15,5% interanual en el període comprès entre octubre i desembre, fins als 3.105 milions d'euros. El sector turístic suposa el 27,9% de la facturació dins d'Espanya, seguit dels espectacles artístics, esportius i recreatius (7,6%) i les peces de vestir (6,4%).

Més informació
L’última milla i la sostenibilitat, els reptes de l’’ecommerce’
Amazon monopolitza l'ecommerce a Espanya
Les 7 tendències de l'ecommerce que marcaran el 2018
Avui et destaquem
El més llegit