Byhours anhela el somni americà

La companyia, que facturarà 6 MEUR en 2018, activarà al setembre un pla d'expansió internacional

Els fundadors de Byhours | EP Els fundadors de Byhours | EP

Byhours, l'empresa que ofereix estades hoteleres de curta durada, preveu facturar prop de sis milions d'euros en 2018, xifra que duplicaria l'obtinguda durant l'any passat, i aspira a entrar al mercat dels Estats Units. En una entrevista, el cofundador de Byhours, Guillermo Gaspart, ha explicat que la companyia, que porta des de 2015 duplicat la seva xifra de negoci, començarà a implantar un pla d'expansió a partir de setembre amb el qual volen afermar la seva posició a Europa, que ha ressaltat com el seu mercat més madur; seguir creixent a Amèrica Llatina i Central i Orient Mitjà, i culminarà amb l'arribada als Estats Units.

Aquest pla, que obtindrà recursos a partir d'una ronda de finançament, tindrà una vigència de 18 mesos i comptarà amb una campanya de mercadotècnia, que s'iniciarà aquest setembre.

Més info: ByHours capta 3 milions d'euros per consolidar el mercat internacional

L'empresa, creada a Barcelona el 2011, compta amb una plantilla de 43 persones a la seva seu a la capital catalana i opera en un total de 26 països i prop de 500 ciutats.

Gaspart ha ressaltat que a Espanya, el seu mercat principal, estan presents a les principals capitals, i ha agregat que el segon país on tenen més presència és Alemanya, aposta que resulta de la primera ronda de finançament de l'empresa a principis de 2016, en la qual van optar per expandir-se a un mercat completament diferent de l'espanyol.

Amb l'arribada als Estats Units, ha exposat que esperen poder obrir la seva segona seu, que podria estar situada al mateix país nord-americà o en algun dels quals operen en Centreamèrica.

L'èxit d'un nou producte

"Per què l'estada mínima en un hotel és de 24 hores?" va ser la pregunta que el cofundador de Byhours, Cristian Rodríguez, li va fer a Gaspart abans de desenvolupar el seu producte. Gaspart, amb experiència en el sector hoteler, es va donar compte que no existia cap resposta raonable i que cap establiment o plataforma oferia un producte per menys d'un dia, per la qual cosa tots dos van decidir crear Byhours, que va prendre de Rodríguez la seva formació en qüestions més tecnològiques i de mercadotècnia.

Així es va crear aquesta empresa que a través d'una aplicació mòbil o la seva pàgina web permet als usuaris adquirir estades de tres, sis o 12 hores en hotels i decidir en quin moment volen fer el registre d'arribada.

El cofundador ha detallat que Byhours està pensada per a empresaris amb una edat compresa entre 38 i 45 anys: "Està molt focalitzada en gent que està en trànsit". No obstant això, ha agregat que hi ha usuaris que contracten els seus serveis quan fan visites d'un dia o volen allotjar-se per unes hores en hotels de la seva ciutat.

Més informació
"La nostra companyia està predestinada a ser venuda"
Avui et destaquem
El més llegit