Part dels 39 'dreamers' de la cinquena edició de l'Imagine Express | Cedida
Part dels 39 'dreamers' de la cinquena edició de l'Imagine Express | Cedida

Cinc anys al tren dels somiadors

L’Imagine Express 2018 portarà fins a París i Londres 39 nous ‘dreamers’ en l'edició més internacional i amb més expectatives del programa

El color groc els delata, també el seu somriure als llavis. Ni el fred gèlid del mes de febrer, ni la humitat d’un dia de neu i pluja minven la seva il·lusió mentre fan cua per entrar, perquè ser un dels escollits per pujar al tren que els portarà al gran viatge de l’Imagine Express 2018 no té preu. Parlem dels escollits per participar a la cinquena edició d’aquesta hackatrain, 39 afortunats seleccionats d’entre més de 1.000 candidatures d’arreu del món per convertir-se en quatre dies en un dels emprenedors que algun dia pot capgirar el món.

“Imagine és una actitud que ens diu que es poden crear coses”, s’escolta en un dels vídeos amb vivències d’anteriors dreamers projectats en una de les sales de l’Antiga Fàbrica de l’Estrella Damm, l’escenari escollit per a la presentació d’aquesta nova edició. A l’espai s’hi poden identificar cares conegudes com la d’Albert Mikkelsen, antic dreamer i mestre de cerimònia, o la d’Àlex Sicart, el joveníssim creador de Sharge – que ha vist escapar-se la seva presència al viatge en el pitch decisiu-, entre altres. I tots encapçalats per en Xavier Verdaguer, creador d’aquesta fàbrica d’emprenedors.

L’objectiu és, com diu, “ajuntar el món de la gran empresa amb els emprenedors” i no hi ha millor manera de fer-ho que amb un viatge. “Viatjar fa que flueixi la convivència. El viatge inspira, t’obre la ment i et permet tenir una altra visió”, exclama amb convenciment a tall de presentació de l’Imagine Express 2018 i aprofita per agrair la col·laboració amb Renfe-SNCF que fa possible l’esmentat viatge entre Barcelona, París i Londres en quatre dies. O el que és el mateix, 5.000 minuts de molta feina per fer.

 

 

Adrian Diaz, dreamer emprenedor durant el seu pitch | Cedida

L’acte no només havia de servir per fer una mena de tret de sortida anticipat, sinó també per anunciar el nom dels afortunats escollits en els darrers mesos per les entitats col·laboradores, en una hackaton realitzada el mateix dia i en un l’últim pitch fet al moment davant el públic i d’un jurat exigent. I enguany tots han rebut una bona notícia: s’amplia de 36 a 39 el nombre de participants. És a dir, hi ha lloc per a tres persones més. En total són 13 creatius, 13 desenvolupadors i 13 emprenedors per donar resposta als reptes plantejats per IVI, Ikea, Otsuka, Suez i la Fundació Banc Sabadell.

Verdaguer: "Si tens un equip i una idea, ja tens incubadores i acceleradores, però on es creen aquests equips i idees? Imagine és una opció"

Tots ells es retrobaran el divendres 23 a la Mobile World Capital, on s’hauran d’enfrontar a un speed dating per crear sinergies i triar els seus companys. Potser la part més important de tot el viatge, perquè si una cosa té clara Verdaguer és que la part humana és bàsica: “A Imagine invertim en els equips que surten d’aquí. Treballem en la fase més inicial de l’emprenedoria. Si tens un equip i una idea, ja tens incubadores i acceleradores, però on es creen aquests equips i idees? Imagine és una opció”.

De fet, el centre Imagine Creativity Center ja s’ha consolidat com la primera preincubadora de projectes i amb les quatre edicions del programa Imagine Express ja suma 144 dreamers, amb perfils i edats diversos, de 14 països diferents que han desenvolupat 48 projectes diferents.

Projectes reals que funcionen

Ikigai és un dels productes sorgits de l’Imagine Express. El seu repte, proposat per la farmacèutica japonesa Otsuka, era fer que tot el coneixement d’un metge no es perdés amb la seva jubilació. La seva solució va ser crear una solució que posa en contacte els professionals sènior amb els joves per treure profit a l’experiència dels primers. Aquesta proposta, desenvolupada pels dreamers Cristina Coll, Xavi Terradellas i Marcos Real en l’edició del 2017, va ser la guanyadora en la categoria de salut i sortirà al mercat aquest mateix 2018.

Verdaguer: “Les empreses no només ho veuen com una experiència transformadora per als participants, sinó també per transformar les companyies”

Trip4Real, adquirida per Airbnb el 2016; Vincles BCN, que combat la soledat de la gent gran; o Pysious, per tractar les fòbies, són tres startups creades en el primer Imagine Express que avui ja tenen un impacte real. Com també han fet altres projectes que s’han anat desenvolupant en els darrers quatre anys del programa, “ara tothom està esperant què faran de gran aquests projectes que surten”, assenyala Verdaguer. Les altes expectatives que ha creat, considera, és el que ha fet que hi hagi “un nivell d’exigència més elevat” i que les empreses "no només ho vegin com una experiència transformadora per als participants, sinó també per transformar les companyies”.

Xavier Verdaguer en la presentació de l'Imagine Express 2018 | Cedida

Per al seu creador, enguany es veu “la consolidació del programa”. “Aquest 2018 és molt internacional, tenim multinacionals i s’han fet concursos de talent a tots els països. Un talent que ve a Barcelona i que esperem que es quedi”, referma, tot recordant que els guanyadors presentaran els seus projectes al 4YFN. En aquesta edició s’han registrat fins a nou nacionalitats diferents entre els participants.

Més informació
"El 60% dels projectes d'Imagine s'implementen al mercat"
Engega la quarta edició de l'Imagine de Xavier Verdaguer
 Dietari de l'Imagine Express
Avui et destaquem
El més llegit