Catalunya estira de les vendes d’Ikea

La companyia sueca incrementa la facturació un 5,9% fins als 1.466 milions d’euros

Un dels centres d'Ikea Un dels centres d'Ikea

Ikea Ibérica ha tancat el seu exercici fiscal –entre l’1 de setembre del 2016 i el 31 d’agost d’aquest any- amb una facturació de 1.466 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 5,9%, segons ha informat la multinacional en un comunicat. Tots els mercats de la companyia han experimentat un creixement de la seva activitat, però és a Catalunya qui estira de les vendes de l'empresa de mobles, amb 356 milions d’euros.

La segueixen Madrid, amb 342,6 milions d’euros, Andalusia (257,4 milions d’euros), Llevant, que aglutina Múrcia i València (212,4 milions d’euros), el Nord-oest, amb La Corunya i Astúries (103,9 milions d’euros), el Nord, que inclou Barakaldo i Pamplona (98 milions d’euros) i la zona Central, amb Saragossa i Valladolid, amb unes vendes de 95,7 milions d’euros.

“Aquest ha estat un any de grans reptes, amb el llançament de la compra online, una clara aposta per la transformació digital i un nou rumb que ens porta a apropar-nos al centre de les ciutats”, ha ressaltat el director general d’Ikea Ibérica, Tolga Öncu.

A més, Öncu ha destacat que la multinacional també ha assumit el repte de millorar els serveis de transport, muntatge i instal·lació de la mà de nous proveïdors i que segueix apostant per impulsar accions en matèria de sostenibilitat.  A més, ha creat 518 nous llocs de feina aquest any.

Nous establiments al territori espanyol

Seguint amb la seva estratègia d’expansió per Espanya, la multinacional obrirà una nova botiga a Almeria l’any 2020, la qual cosa suposa una inversió de més de 65 milions d’euros i la creació de 800 nous llocs de feina, 300 dels quals seran directes. Ikea també preveu obrir un nou centre d’atenció al client el maig del 2018.

La companyia sueca està interessada a obrir establiments també a Alacant, Girona, Granada, Pamplona, Tarragona i Vigo en els pròxims anys.

D’altra banda, la firma vol passar d’un model de botigues tradicionals a un model d’omnicanalitat, amb nous punts de trobada com botigues en els centres de les ciutats, pick up points o compra online. L’objectiu és que el 80% de la població arribi a tenir una botiga Ikea a menys d’una hora en cotxe, ha destacat la companyia. 

Més informació
L'Ikea de Tarragona es començarà a construir enguany
Ikea entra en la Internet de les coses
Ikea obre botigues 'pop up' al centre de Barcelona i Madrid
Avui et destaquem
El més llegit