Amb l'objectiu d'afavorir el consum responsable pel que fa als serveis bàsics, neix CatConsum, una plataforma web que connecta particulars i petites empreses amb les principals companyies de provisió de béns bàsics, com la llum, el gas, la telefonia, la banca, l’alimentació, els combustibles o les assegurances. La iniciativa és fruit d’un petit grup d’empresaris, amb Jaume Massons com a portaveu, que han decidit "impulsar la plataforma per acompanyar a tots els usuaris o petits comerços que volen optar per empreses de proximitat", tal com s'assegura en un comunicat.
Durant l’any 2018, moltes de les grans empreses distribuïdores d’aquests serveis van traslladar la seva seu social a fora de Catalunya, per decisions vinculades a la situació sociopolítica del país. Però, en canvi, un 80% d’aquestes van decidir mantenir-s’hi. Juntament amb les grans corporacions, la realitat socioeconòmica del país és l’existència de moltes empreses de mida mitjana que també són proveïdores de molts d’aquests serveis considerats bàsics.
Precisament, esperonats per l’experiència personal de la presa d’aquesta decisió, i amb la voluntat d’assessorar "d’una manera professional i independent tot aquest procés", s’ha muntat CatConsum. Jaume Massons, el seu portaveu, assenyala que “decidir quins són els teus proveïdors essencials és una qüestió de prendre partit”, i per aquest motiu CatConsum busca “fomentar el consum responsable i de proximitat perquè sent una decisió individual, acaba tenint una incidència general”.
CatConsum com a punt de trobada entre consumidors i usuaris
La inversió inicial i el cost de l’operació del primer any de funcionament s’ha estimat en 65.000 euros. CatConsum confia que el trànsit d’usuaris entre la plataforma i la contractació dels serveis de les companyies sigui tan alt com perquè les mateixes empreses beneficiàries busquin tenir-hi presència.
La inversió inicial i el cost de l’operació del primer any de funcionament s’ha estimat en 65.000 euros
Però CatConsum vol ser també un punt de trobada entre consumidors i usuaris. Per això, oferirà continguts blogs que aportin informació econòmica i empresarial de qualitat i s’encaminin en la línia de promoure en consum conscient i de proximitat.
Massons defugeix els temps d’excepcionalitat que vivim, i ha recordat que “en les circumstàncies actuals, quan tanta gent es pregunta què pot fer, ha de saber que cadascú té al seu abast decidir cada dia amb qui es vol comprometre com a consumidor”.