Jaume Gomà, fondista dels negocis online

El CEO i fundador d'Ulabox té una llarga experiència en negocis al sector d'Internet, tant com a emprenedor com a inversor

"L'esport m'ajuda a equilibrar mentalment el que requereix un projecte d'emprenedoria", diu Jaume Gomà (La Riba, Alt Camp, 1974), CEO i un dels fundadors d'Ulabox. "Com que no tinc gaire temps, només en puc fer un, així que he anat substituint l'esquí per les curses de muntanya", explica a VIAempresa. Unes proves per a ultrafondistes, com ho han de ser tots els emprenedors per crear un negoci.

"Vaig fer totes les assignatures de Turisme, però no em vaig treure el títol; i no vaig acabar ADE a la UB perquè em vaig endinsar a la voràgine laboral", relata Gomà. Sí que ha realitzat més tard un PMD a Esade "després de començar a implicar-me en el negoci d'Internet". Un negoci consolidat i del que n'ha donat les claus durant el Bizbarcelona.

Un 'súper' negoci
Ara ja fa tres anys que Ulabox funciona com el supermercat online de referència al mercat espanyol. Cuidar i ampliar els més de 25.000 clients és la prioritat de Gomà i dels 25 treballadors amb els quals ja compta l'empresa.

Fundada per tres socis, Gomà explica que "ens coneixíem d'amics en comú, ens van presentar i vam encaixar molt ràpid". Tres fundadors amb qualitats complementàries, on Gomà va aportar la seva tasca a l'hora de desenvolupar el model de negoci. "Ens vam anar coneixent i alhora ens vam anar animant per fer néixer el que avui en dia és Ulabox", assegura.

Recorregut online
Abans d'aquesta aventura, però, Gomà ja acumulava experiència al sector online en diverses grans companyies. Dos anys i mig a una start-up de turisme receptiu, Barcelona Online, van ser una primera etapa que també va contribuir a anar deixant paulatinament les tasques de professor d'esquí, que va realitzar durant gairebé 10 anys.

A continuació va fer el salt a Madrid. "Vaig anar a EresMás, que després va ser comprat per Wanadoo, del grup France Telecom, i ho vam convertir a Orange fent un rebranding". Aquí acabaria d'adjunt al director general de la part d'Internet.

Més tard seria director general de Segundamano.es, una responsabilitat que va deixar per llançar-se a crear Ulabox. Un salt al buit professional que costa d'entendre si no es té esperit emprenedor. "La gent en aquest país té una aversió al risc i una por al fracàs molt alta", explica Gomà.

Passió emprenedora
Assegura que "molta gent et diu "per què et carregues la teva carrera segura ara que has arribat a un estatus X?" La meva visió és diferent". I ho és perquè té clar que amb aquest bagatge "ja tenia la base de coneixement, seguretat i de desenvolupament professional suficient com per llançar-me i muntar una cosa pel meu compte, que sempre és el que he volgut fer".

Tot plegat compaginant-ho amb la seva tasca de mentor a SeedRocket. Com a business angel ha participat en start-ups com Uvinum, Offerum o Wuaki; i és també fundador de Macnificos.

Es defineix com una persona "amb molta dedicació, molt perfeccionista i que intenta imprimir molta velocitat als projectes". També diu que és "perseverant, però això va per descomptat en qualsevol emprenedor". Perseverança per fer créixer un negoci i per córrer per la muntanya. La cursa tot just acaba de començar.

Avui et destaquem
El més llegit