Win it, nutrició esportiva i ecològica amb rendiment d'elit

La marca ha llançat gels energètics i begudes recuperadores per cobrir totes les necessitats nutritives de l'esportista

Françoise de Valera i Glenn Du Pree, fundadors de Win It | Cedida Françoise de Valera i Glenn Du Pree, fundadors de Win It | Cedida

El cos no necessita la mateixa glucosa o fructosa si ha de fer un esport concret prolongat durant un llarg període de temps, com córrer una marató, o si ha de fer un esforç intens breu, com fer una cursa de 500 metres. De fet, les necessitats nutritives canvien també tot just després d'haver fet l'esforç físic: el cos necessita quelcom recuperador; i al mercat hi ha actualment productes pensats per aquestes necessitats nutritives, encara que, segons lamenta Françoise de Valera, en la seva majoria "utilitzen ingredients sintètics i tenen envasos de plàstic d'un sol ús".

De Valera i Glenn Du Pree en van ser conscients després de recórrer 800 km, el 2012, creuant l'Aizona Trail, recorregut que va des del nord de l'Arizona fins a la frontera amb Mèxic. "Ens vam adonar que hi havia poca nutrició esportiva que realment fos saludable, paleo i ecològica, i que tingués realment un rendiment d'elit", recorda de Valera. Així que van decidir buscar-la i ser-ne distribuïdors, en un primer moment.

Però després d'haver distribuït productes de fins a 50 marques de nutrició esportiva per Espanya, Portugal i Andorra, i volent superar els "reduïts marges de benefici que dóna la distribució", de Valera i Du Pree es van llançar a produir ells mateixos el producte que tant tenien al cap: amb altes qualitats, nutritiu, paleo, amb ingredients 100% naturals, sense ingredients sintètics i ecològic. Actualment, les fàbriques estan ubicades a Tarragona, Saragossa i Sevilla.

La dieta paleo promou evitar aliments que s'han començat a consumir arran de la revolució agrícola

"Aprofitant la nostra experiència amb distribució vam crear la marca que tingués totes les qualitats que creiem que havia de tenir un producte de nutrició esportiva", explica De Valera qui, juntament amb Du Pree, va llançar al mercat el passat mes d'abril el primer producte de Win It: una beguda recuperadora en pols que té una ràtio de tres parts de carbohidrats per una de proteïna i que està feta de sucre de coco, clara d'ou, pol·len, kuzu, aroma de vainilla, sal i cúrcuma.

La dieta paleo i l'esport

De Valera remarca la filosofia paleo del seu projecte, un corrent de nutrició molt vinculada al món de l'esport que promou evitar aliments que s'han començat a consumir arran de la revolució agrícola, com lactis, llegums, sucres refinats i derivats del gra com cereals, llavors de xia o l'amarant. Es procura fer una dieta com la paleolítica, perquè, segons aquest corrent, el cos humà és genèticament incompatible amb l'alimentació moderna. 

El motiu, més enllà d'ètic, és físic: La dieta paleo està molt orientada a alleujar molèsties digestives, millorar el control de la glucosa i reduir els indicadors de risc coronari i d'adenomes colorectals. És molt comuna en esportistes que practiquen crossfit.

Del rebuig al compostable

En les seves rutes de trail i senderime, ambdós fundadors de Win it han anat detectant una tendència a l'alça: "Molts corredors tiren o perden l'embalatge dels seus aliments energètics, quedant aquests en mig de la muntanya", critica de Valera. I per això, han innovat en el embalatge i l'han fet amb un material compostable a temperatura ambient i que desapareixerà en un termini d'un any i mig aproximadament. "Mai animaríem a ningú que els tiri a terra, però si passa, que com a mínim sigui un producte que desaparegui del camp en un temps raonable", afegeix.

La marató de Win it

Actualment, l'empresa amb seu a Barcelona ha llançat sis productes diferents, de la mà de formuladors especialistes en nutrició esportiva i d'elit, i d'apícoles. Al recuperador llançat a l'abril el segueixen cinc gels energètics que van estrenar la setmana passada i el seguiran més productes en els mesos vinents (com comprimits i begudes hipotòniques) per tal d'oferir "una gamma completa de nutrició esportiva". Amb la incorporació de tots aquests productes, de Valera preveu una facturació de 12 milions d'euros l'any 2026.

A la marató empresarial de Win it, primer estan els tres mercats que de Valera i Du Pree coneixen millor -Espanya, Portugal i Andorra-, "però preveiem vendre productes de Win It a altres països de la Unió Europea". Fora de la UE, de Valera en destaca Orient Mitja i els Estats Units.

Més informació
Athos llança les primeres sabatilles d'escalada fetes amb impressió 3D
Formació i esport per canviar Àsia... Des de València
Leganz, una nova manera de viure l'esport des de casa
Avui et destaquem
El més llegit