Athos llança les primeres sabatilles d'escalada fetes amb impressió 3D

Cada sabatilla d'Athos és unica: es fa a la mida del peu de l'usuari i pren com a punt de partida tres fotografies de cada peu

Amb només tres fotografies, l'usuari pot obtenir unes sabatilles fetes a mida pel seu peu | Cedida Amb només tres fotografies, l'usuari pot obtenir unes sabatilles fetes a mida pel seu peu | Cedida

Amb unes sabatilles Athos potser no sigui molt fàcil practicar l'empatia i posar-se a les sabates d'algú altre, literalment. La startup nascuda com a treball final de cinc estudiants del Màster en Disseny i Desenvolupament de Producte d'Elisava, ha creat unes sabatilles per escalar que s'adapten a la perfecció a cada peu. Estan fetes amb impressió 3D i amb la mida exacta dels dos peus, el dret i l'esquerre, ja que poden tenir formes o una llargada diferent, encara que sigui per poca diferència.

Els cinc fundadors són escaladors i saben, per experiència pròpia i del seu entorn, que les lesions i el mal de peus són molt comuns en aquest esport. De fet, segons Emili Taixés, soci fundador i CEO d'Athos, "concretament el 86% dels escaladors pateix lesions o dolor per no dur un calçat adequat". Però trobar les sabatilles adients és complicat: "Les opcions que hi ha al mercat són poc flexibles", critica Taixés. 

Athos ha volgut trencar amb aquesta llosa de l'escalador i aplicar tecnologia d'impressió 3D per fabricar sabatilles que siguin completament personalitzables. "Escanegem el peu de cada usuari amb tres fotografies i fem el model en 3D en funció de la mida de cada peu, del tipus d'escalada que faci i de les necessitats de cada escalador", explica Taixés, qui dirigeix actualment la startup juntament amb Romina Milesi. Ambdós fundadors tenen previst llançar el producte, tant al mercat nacional com l'internacional, abans d'acabar el 2022.

La startup, que ha format part de la incubadora de Barcelona Activa, treballa de la mà d'HP per a la impressió 3D. El partnership el van iniciar durant el treball universitari i ha trascendit en la materialització del projecte.

El d'Athos és un model de producció que funciona a cop de comanda. L'usuari crea el seu model i l'envia a produir. El producte, a més, està fet amb termoplàstic reciclable i és 100% flexible.

L'empresa emergent ha tirat de recursos propis fins a l'actualitat, però ara tenen previst aixecar la seva primera ronda d'inversó. Entre inversors del sector de l'esport i business angels volen arribar a captar properament un total de 250.000 euros. 

Més informació
Amalfi Analytics, o com predir el dia a dia d'un hospital
Kokuai: bots conversacionals per a grans corporacions i pimes
Linking Realities, o com facilitar l'accés al metavers
Avui et destaquem
El més llegit