Què és la gamificació?

L'experta Aida Jurado, llicenciada en Psicologia i especialitzada en l'àrea de Recursos Humans i Desenvolupament Organitzacional, respon als lectors

Una de les tendències actuals dins del món dels Recursos Humans és la gamificació, (gamification) l'ús de mecàniques de joc en entorns i aplicacions no lúdiques amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració, l'esforç, la fidelització i altres valors positius comuns entre els jocs. Es tracta d'una nova i poderosa estratègia per influir i motivar grups de persones.

L'eclosió de la web 2.0 ha accelerat la creació de comunitats al voltant de tota mena de xarxes socials, mitjans digitals o webs corporatives. Però no sempre és fàcil estimular l'activitat dinàmica i freqüent entre els membres d'una comunitat.

Una correcta i professional implantació d'estratègies de gamificació ens permet passar d'estar implicat, a un autèntic engagement (compromís) aconseguint, si parlem dintre de l'entorn laboral, que els treballadors d'una empresa participin dels objectius d'una manera dinàmica i proactiva.

En els darrers anys hi ha hagut un creixement exponencial de l'ús dels videojocs en entorns laborals i no lúdics. La seva eficàcia ha despertat l'interès de tots els professionals de qualsevol de les àrees del comportament humà i poc a poc és convertirà en una eina imprescindible dintre de l'àrea de la motivació.

Continuem, com quan érem nens... aprenent jugant, detall del que ens havíem oblidat al créixer. 


Aida Jurado és licenciada en Psicologia, especialitzada en l'àrea de Recursos Humans i Desenvolupament Organitzacional

Avui et destaquem
El més llegit