Imatge d'un dispositiu | iStock

L'expert

Social Media Customer Care: La clau per a una experiència del client excepcional

Les empreses dediquem milions d’euros a la innovació i en part, aquesta innovació seria més senzilla d’aplicar si féssim cas al que els usuaris diuen sobre els nostres productes

En l'era digital, les xarxes socials s'han convertit en un lloc vital per a la interacció entre les empreses i els seus clients. Les xarxes ofereixen una oportunitat única per a les empreses de connectar directament amb el seu públic i proporcionar un servei ràpid i personalitzat al client. En aquest article, explorarem com el Social Media Customer Care (o l’atenció al client a les xarxes socials) pot millorar l'experiència del client.

Les xarxes socials han obert una nova via per a l'atenció al client. Avui en dia, els consumidors recorren a plataformes com Facebook, Twitter, Instagram, o fins i tot Tiktok per expressar les seves preocupacions, fer preguntes o compartir les seves experiències amb una marca. Això significa que les empreses tenen l'oportunitat de respondre immediatament a les necessitats dels clients i resoldre els seus problemes de manera eficient. En diferents marques en les quals he tingut l'oportunitat d’ajudar-les en la seva estratègia de màrqueting i comunicació, el Social Media Customer Care hi ha tingut un paper clau en diferents aspectes.

Les empreses tenen l'oportunitat de respondre immediatament a les necessitats dels clients i resoldre els seus problemes de manera eficient

El primer és aprofitar la innovació per millorar els productes. Les empreses dediquem milions d’euros a la innovació i en part, aquesta innovació seria més senzilla d’aplicar si féssim cas al que els usuaris diuen sobre els nostres productes. Un cop, per una coneguda marxa xinesa de dispositius electrònics -que, per cert, és una de les líders mundials-, vam establir tot un sistema d’atenció als usuaris digitals en el qual s’acabava enviant el feedback a la central. El departament d’R+D tenia, abans d’hora, feedback sobre què volien els clients, i a partir d’aquí prioritzaven les peticions top.

L’altre molt clar és tenir mapes de temperatura dels públics. És a dir, conèixer la temperatura dels clients. Per exemple, en una empresa amb diferents establiments de cara al públic, ens donarà també informació qualitativa de quins funcionen millor o quins tenen opcions de millorar.

Atendre bé els clients

El Social Media Customer Care implica la gestió activa de les consultes i queixes dels clients a través de les xarxes socials. Les empreses han de ser ràpides en respondre les consultes dels clients, ja que la velocitat és clau per a l'experiència del client. La capacitat de respondre en temps real i oferir solucions efectives i oportunes millora la satisfacció del client i la seva percepció de la marca.

La gestió d'una crisi i l’experiència de l’usuari

Les xarxes socials també són una plataforma important per a la gestió d'una crisi i de la reputació. Quan sorgeixen problemes o queixes, les empreses poden abordar-los de manera pública i transparent, demostrant el seu compromís amb els clients i la resolució de problemes. Aquesta transparència i capacitat de resposta ràpida ajuda a preservar i millorar la imatge de marca.

El Social Media Customer Care és un element clau per a proporcionar una experiència del client excepcional en l'era digital. Les empreses han d'adoptar una presència activa en les xarxes socials i ser proactives en la gestió de les consultes dels clients. Aprofitant les oportunitats que ofereixen les xarxes socials per a l'atenció al client, les empreses poden millorar la satisfacció i millorar l’experiència dels usuaris.