Persuadir, la clau per trobar feina

La consultora en recursos humans, formadora i coach, Gina Aran, manifesta la importància de construir bé el missatge a l'hora d'afrontar una entrevista laboral

Convèncer a l'interlocutor és més eficient que projectar una imatge inventada d'un mateix
Convèncer a l'interlocutor és més eficient que projectar una imatge inventada d'un mateix

Enfrontar-se a una entrevista de feina és sovint una situació difícil, que posa nerviós a l'entrevistat, a més pot ser considerada com un repte per començar un nou projecte professional i, altres vegades, pot esdevenir una barrera per aconseguir el lloc de feina que es desitja.

Per tant, com ha de ser el procés de comunicació que s'ha de seguir per poder afrontar una entrevista de feina amb èxit? La consultora en recursos humans, formadora i coach i directora del projecte Inginium, especialistes en talent, Gina Aran, recopila en el llibre Comunicació persuasiva per a l'entrevista de feina (Editorial UOC) les claus que han de servir per esdevenir arquitectes de missatges i adquirir expertesa per entendre les necessitats de l'interlocutor.

Els elements necessaris del candidat
L'autora reivindica que el que ha de preocupar els candidats i del que s'han d'ocupar és de saber qui són, quines capacitats posseeixen, posar en valor l'honestedat que els fa creïbles, ser autèntics i dignes de confiança. Si es tenen controlades aquestes idees, treballar-les i enriquir-les perquè ens ajudin a convèncer l'interlocutor serà més eficient que si es té la temptació de projectar una imatge inventada per causar una millor impressió.

Un cop ja es té clar el "jo", explica l'autora, cal escollir què es vol transmetre. Saber identificar bé les tres característiques que millor et defineixen, els tres trets de personalitat que et descriuen, les tres habilitats, els tres coneixements, tres talents, tres aptituds, en definitiva les teves TTT, seran les que ajudaran a anticipar-se a la temuda entrevista.

Els consells de l'autora
El procés de construcció dels missatges depèn, doncs, de conèixer-se a un mateix i també a la persona o equip susceptible que t'entrevisti i per això és imprescindible desenvolupar habilitats que van més enllà de la transmissió d'informació. Es requereix enfortir les capacitats de lideratge, la seguretat i la credibilitat d'un mateix perquè són elements que contribuiran a aconseguir els objectius que ens proposem.

Finalment, perquè els candidats superin amb tranquil·litat les preguntes d'una entrevista laboral cal construir missatges basats en la persuasió i l'argumentació, demostrar que s'és una persona valuosa, fiable i creïble i reflexionar sobre el valor afegit que es téi "verbalitzar-lo com a culminació de l'entrevista", explica Aran.

 

 


Autor: Gina Aran
Editorial: Editorial UOC
Any de publicació: 2014

Més informació 
 


Ets subscriptor de VIA Empresa? Entra, participa en el sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre.

 

 

Avui et destaquem
Comentaris