III Fòrum Empresarial de l'Anoia | Cedida

competitivitat

La digitalització i l'economia circular marquen el III Fòrum Empresarial de l'Anoia

La Unió Empresarial de l'Anoia destaca que la transformació digital és una eina "necessària" per millorar la competitivitat de les companyies

La Unió Empresarial de l'Anoia (UEA) ha reunit més de 300 persones en el III Fòrum Empresarial de l'Anoia amb l'objectiu de posar en escena les prioritats, reptes, inquietuds i preocupacions latents de les empreses de la comarca per plantejar, d'aquesta manera, eines de treball necessàries per millorar la seva competitivitat. En aquest sentit, la transformació digital i l'economia circular han estat les protagonistes de la jornada.

Més info: La UEA Inquieta tanca el 2018 en femení i des del quilòmetre 0

En el document III Empresa i Progrés: L'horitzó de la transformació empresarial, la UEA posa de manifest els canvis que suposa la realitat canviant que vivim dia a dia. L'informe, que es basa en l'anàlisi de les inquietuds de les empreses, compara la realitat empresarial en relació amb Catalunya, Espanya i l'entorn nacional.

Un document que, segons asseguren, "no pretén ser una guia a seguir, sinó que busca obrir els ulls a les persones, empreses, entitats i agents davant aquests dos eixos crucials per evitar que cap empresa es quedi fora del mercat, amb la voluntat de fer créixer la comarca i convertir l’Anoia en més competitiva i sostenible".

Conceptes desconeguts

A més, l'informa subratlla que la transformació empresarial "ens porta conceptes desconeguts, on la desinformació o la confusió solen ser habituals". Precisament per això, sostenen que "és vital la necessitat de fer pedagogia, d’informar i sobretot de formar a tots nivells".

I és que, insisteixen, "la formació és bàsica en aquest nou paradigma i el talent de les persones és una peça clau perquè l’equip humà és qui ha d’implementar les noves estratègies empresarials".

L'estudi també remarca la importància de la cooperació entre empreses per encarar aquesta transformació, la necessitat de veure aquest canvi com una inversió per a millorar la competitivitat de les companyies i no com una despesa, i sobretot la ferma decisió d’anticipar-se als canvis.