Imatge de les obres de la B-40 a Viladecavalls | ACN

INFRAESTRUCTURES

La Cambra de Sabadell reclama les inversions pendents al Vallès

Pere Puig, president de la comissió d’Urbanisme, Infraestructures i Transports de la patronal, ha demanat, entre altres accions, accelerar la construcció de la B-40

Durant una sessió de la comissió de Territori del Parlament, la Cambra de Sabadell ha reclamat que s’executin les inversions pendents en infraestructures al Vallès. “Després de 57 anys, només s’han fet realitat dos trams i l’estudi d’impacte ambiental ha caducat”, ha expressat Pere Puig a l’hora de denunciar els retards per la construcció de la B-40. El president de la comissió d’Urbanisme, Infraestructures i Transports de la patronal reitera que “a les cocapitals del Vallès cal un projecte territorial integral que combini futur urbà, preservació ambiental de l’espai agrícola i forestal i noves comunicacions, vials  i ferroviàries.

Actualment, la zona del Vallès, amb 1,3 milions d’habitants, és la principal aglomeració industrial de Catalunya amb 195 polígons d’activitat econòmica, 24 centres de negoci, 10 centres universitaris i 30.173 empreses. D’aquestes, la meitat són exportadores. Segons dades de la Cambra, la construcció de la Ronda Nord ha de permetre retirar uns 13.000 vehicles diaris del nucli urbà de Sabadell i, a la vegada, un augment del PIB d’un 1,5% a mig termini i d’un 4,2% en un futur més llunyà. 

Recentment, la Generalitat i el govern espanyol han arribat a un acord sobre el perllongament de la carretera B-40 entre Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès. El pacte inclou no només aquesta via sinó també la transferència a Catalunya de 914 milions d'euros per tal d'executar diverses millores en infraestructures viàries i ferroviàries. Aquesta quantitat és un pacte al qual ERC va arribar amb el PSOE a canvi d’aprovar els pressupostos generals de l'Estat. La previsió és que tant l'acord de la B-40 com la transferència se signin el mateix dia. Les parts implicades també concreten que la B-40 no serà una via d'alta capacitat, que es limitarà al tram entre les dues cocapitals vallesanes i que se sufragarà íntegrament amb pressupost estatal i no de la disposició addicional tercera de l'Estatut.