El 20,4% declara que segurament s'obri un compte a una altra entitat | iStock

Economia

Més de la meitat dels catalans té pensat canviar de banc

El principal motiu que va portar els catalans a fer el darrer canvi de banc va ser el cobrament de comissions injustes

El sector bancari ha viscut en els darrers anys importants canvis que afecten el seu servei, com la digitalització o el tancament de sucursals. Aquesta transformació ha tingut un impacte directe en els catalans i en la seva relació amb els seus bancs, i no precisament bona: el 53% de la població té la intenció de canviar de banc aquest any. Així es reflecteix a la tercera edició de l'estudi Percepción y hábitos de los españoles respecto al sector bancario dut a terme per Nickel, per tal de conèixer en profunditat el sentiment dels consumidors cap a aquest sector.

El 20,4% declara que segurament s'obri un compte en una altra entitat, i el 33,2% s'ho està pensant

L'estudi revela que més de la meitat dels catalans (el 53,6%) és a prop de canviar de banc: el 20,4% declara que segurament s'obri un compte en una altra entitat, i el 33,2% ho està pensant. Aquest resultat, en línia amb la mitjana estatal, suposa un 11% més pel que fa al resultat de l'enquesta de l'any passat.

Les comissions injustes: principal motiu de canvi

El cobrament de comissions injustes (assenyalat pel 58% dels enquestats), la manca d'oferta de plans i productes més d'acord amb les necessitats (38,8%) i la mala atenció al client (22%) van ser els principals motius que van portar els catalans a canviar de banc la darrera vegada que ho van fer. Aquests tres arguments repeteixen al podi per segon any consecutiu, igual que a escala estatal, donant a entendre que la banca no ha aconseguit abordar de manera efectiva aquestes preocupacions.

Com a novetat, el tancament de sucursals properes ha avançat un lloc en aquest rànquing i ha ocupat el quart lloc amb un 20,4%, un 3% més respecte a l'any anterior. Això sembla reflectir que el tancament de sucursals té un pes creixent en la insatisfacció de la població. D'altra banda, i un any més, la facilitat per obrir-se un compte i que les tarifes estiguin clares (elegit pel 80% dels enquestats) continua sent el líder indiscutible en els aspectes que més valoren els catalans a la seva nova entitat financera, seguit de la qualitat de l'atenció al client (63%) i la proximitat de caixers (60%).

Més info: Més d'un 40% dels catalans té pensat canviar de banc

“Les dades del nostre estudi evidencien que els catalans buscaran una entitat financera que ofereixi un servei híbrid entre digital i presencial, com el compte Nickel i el seu servei des d'estancs i loteries, i que aquesta preferència va malgrat la presa de decisions d'aquest 53,6% de catalans que estan pensant a canviar de banc aquest any", apunta Mónica Correia, CEO de Nickel Espanya.