Gymforless, tots els gimnasos en una app

L'aplicació dóna accés als seus usuaris a més de 1.000 centres esportius arreu de l'Estat espanyol

Oriol Vinzia és el CEO de Gymforless Oriol Vinzia és el CEO de Gymforless

Per què ser soci d'un gimnàs, si pots ser-ho de tots? Amb aquesta premissa funciona Gymforless, una aplicació que dóna accés als seus usuaris a més de 1.000 centres esportius arreu de l'Estat espanyol. Encara hi ha temps per complir els propòsits d'any nou i ja no es pot dir que "el gimnàs queda lluny de casa", perquè aquesta app obre les portes de centenars de centres.

Segons explica el CEO de la startup, Oriol Vinzia, hi ha tres quotes disponibles: bàsic, prèmium i gold, que donen accés a 700, 1.050 i 1.200 gimnasos, respectivament. Totes les quotes ofereixen ingrés a qualsevol hora al gimnàs, reservar classes i fins i tot plans d'entrenament personalitzat. Gymforless ofereix, a més de gimnasos, també centres de pàdel, de ioga, Pilates, spas, escalada, fisioteràpia, etc.

L'aplicació compta amb unes 200.000 descàrregues i més de 10.000 usuaris actius que realitzen uns 1.500 accessos diaris

La startup ha tancat acords amb diverses cadenes entre les quals hi ha Duet Sports, Eurofitness, Viva Gym, McFit o Lowfit.

Un cop descarregada l'aplicació o donant-se d'alta al web es pot veure quins gimnasos hi ha més a prop, horaris i classes. Per accedir al centre només s'ha de pagar l'alta -amb targeta o paypal- i mostrar un codi de l'app. "Així l'usuari pot descobrir noves experiències, si viatges, pots anar a diferents gimnasos o anar al que tens a prop de casa i al que tens a prop de la feina", explica Vinzia. Les úniques restriccions són en activitats en grup, que s'han de reservar a priori.

L'aplicació compta amb unes 200.000 descàrregues i més de 10.000 usuaris actius que realitzen uns 1.500 accessos diaris. A més també hi ha opció de fer accessos puntuals i pagar per ús. I tot això amb flexibilitat: "L'usuari pot donar-se de baixa i tornar sempre que vulgui", de manera que durant el mes de vacances, per exemple, no es paga.

De Groupalia a emprendre

Vinzia va estudiar INEF i va treballar a Decathlon, Vente Privee i Groupalia. Allà va conèixer en Guillermo Llibre, en Guillermo Ceballos i en Miguel Abadias. "Volíem fer una plataforma similar tocant el fitness, combinant la passió per l'esport i l'experiència al món online", recorda l'emprenedor. En un principi l'aplicació només venia accessos d'un dia als gimnasos que geolocalitzava. El producte va evolucionar per oferir accessos mensuals. Finalment Gymforless va acabar prenent la forma actual, que obre les portes de tots els centres de la seva xarxa.

Els objectius de Gymforless: ampliar la xarxa de centres esportius i reforçar el canal de serveis a empreses

La primera versió va veure la llum l'any 2014 de la mà de Llibre i a finals de l'any següent l'aplicació ja tenia la forma actual. Dels quatre fundadors actualment en queden dos i ja és la seva dedicació a temps complet. Amb aquesta evolució també van intentar fer el salt internacional a França, Mèxic i Itàlia: "Ara ho tenim bastant aturat i no entra en els nostres plans". I és que a vegades cal fer un pas enrere per fer un salt endavant.

L'equip de Gymforless
L'equip de Gymforless

 

Un altre canal que pren força a Gymforless és el de les empreses, buscant el negoci B2B: "Ens oferim a empreses que busquin invertir en el benestar físic dels seus treballadors". Així, una companyia paga una part de la quota del gimnàs als empleats, la resta va a càrrec del treballador. Més d'un centenar d'empreses com Bonpreu, Decathlon, Doctoralia, Johnson & Johnson o Glovo ja ho fan.

Actualment la startup dóna feina a 12 treballadors i cada exercici han triplicat o duplicat la facturació de l'any anterior. Els esforços ara se centren a ampliar la xarxa de centres i reforçar el canal de servei a les empreses.

Més informació
L'ICF aposta per Gym for Less i Geenapp
Grup Duet, salut a baix cost
La indústria de l'esport vol competir al mercat internacional
Avui et destaquem
El més llegit