Les experiències de Kiddysbox es fan grans

L'empresa amb seu a Barcelona, impulsada per Valeria Torno i Eva Plazas, preveu tenir 225 punts de venda abans d'acabar l'any i arribar a la resta de l'estat espanyol

Un sopar en un restaurant exòtic, un cap de setmana d'aventura o una tarda de relaxació en un spa. En la darrera dècada, la venda d'experiències en caixes-regal s'ha fet un espai propi en el mercat. Fa tres anys, i davant la saturació que ja es començava a detectar, Valeria Torno i Eva Plazas van buscar la forma de donar-li la volta a negoci i van impulsar Kiddy's Box, caixes d'experiències dirigides a nens i nenes de 3 a 14 anys i a les seves famílies. Es tracta, senzillament, d'adaptar les exitoses caixes-regal a un públic infantil, oferint-los activitats pensades per a ells, amb un alt component lúdic i educatiu i amb l'objectiu de fomentar entre els més petits l'interès per àmbits diversos com la naturalesa, l'esport, la gastronomia, l'art, les cultures o la convivència. L'experiència, a més, es presenta en un embolcall amb valor afegit, una caixa reutilitzable per portar-hi el berenar.

Tot i que l'empresa es va muntar l'any 2012 a Barcelona, Kiddy's Box va sortir al mercat durant el Nadal de 2013 i s'ha ampliat aquest mateix any 2015 amb un nou producte, anomenat Family's Box, i que ofereix activitats perquè els adults puguin compartir amb els seus fills. L'èxit d'aquesta fórmula ha fet que les seves impulsores es plantegin ara fer créixer l'empresa. Amb una xarxa de distribució de 80 punts de venda, Kiddy's Box es comercialitza bàsicament a Catalunya i Madrid i en punts molt concrets com són El Corte Inglès, l'FNAC o l'Abacus. Ara l'empresa busca obrir nous mercats en l'àmbit nacional i ampliar els puts de distribució fins a arribar als 225 abans d'acabar l'any.


                             Valeria Torno i Eva Plazas fundadores de Kiddy's Box

Per poder ampliar aquesta xarxa, ha calgut superar el gran escull de tota empresa: el finançament. Kiddy's Box va començar amb un finançament inicial de 80.000 euros i l'any passat va aixecar 250.000 euros amb una ronda d'inversió amb Barcelona Business Angels. "Ara teníem necessitat de liquiditat per poder afrontar el creixement de l'empresa", resumeix Eva Plazas, CEO de Kiddy's Box. En el seu cas, han trobat una solució a través de l'Institut Català de Finances (ICF).

L'ICF disposa d'un ampli ventall de productes i instruments financers per ajudar a finançar emprenedors, autònoms, micro empreses, pimes i grans empreses, ja sigui via préstecs, avals o capital risc. En el cas de Kiddy's Box, han optat per demanar un dels préstecs participatius per a emprenedoria, uns préstecs en condicions preferents de garanties, atorgats per IFEM, en coinversió amb ampliacions de capital mitjançant aportacions dineràries per part d'inversors corporatius.

Per poder accedir a aquest finançament, van haver de presentar un pla de negoci i un pla financer "que tingués solidesa i coherència amb la trajectòria de l'empresa", explica Plazas. Per demanar-lo van comptar amb l'assessorament inicial de Barcelona Activa i van poder iniciar els tràmits amb el temps suficient per optar aquest crèdit, que els aporta un finançament íntegre i no per fases, amb un termini de carència de nou mesos i l'avantatge de no necessitar avals.

Amb aquest suport econòmic, Kiddy's Box està a punt de fer un pas endavant: "Estem en el punt de donar a conèixer la marca i augmentar la taca de producte a tot l'estat espanyol", explica la CEO de l'empresa, i afegeix que "ara s'està executant l'ampliació de distribuïdors, i es materialitzarà durant aquesta campanya de Nadal". Però aquestes dues emprenedores no s'aturen aquí. Mentre treballen en el creixement de l'empresa, ja pensen en els reptes de futur: "ampliar al màxim el nostre segment i cada vegada especialitzar-nos més donant valor a cada una de les experiències viscudes".
Avui et destaquem
El més llegit