Disney abandona Netflix i llançarà la seva pròpia plataforma

La multinacional busca captar al públic que està abandonant la televisió tradicional i consumeix continguts online

Mickey Mouse i Robert A. Iger, CEO de Disney Mickey Mouse i Robert A. Iger, CEO de Disney

The Walt Disney Company, propietària de Marvel, Lucasfilm i Pixar, ha anunciat la fi de l'acord de distribució a través de Netflix i el llançament del seu propi servei de transmissió de contingut multimèdia per Internet el 2019, en el qual estaran disponibles les pel·lícules produïdes per Disney i Pixar.

Disney busca així captar al públic digital que està abandonat la televisió tradicional amb una relació directa a través del seu propi canal de streaming en lloc d'amb d'intermediaris com Netflix. La companyia ha reduït un 23% els seus ingressos d'explotació a través del negoci de la televisió per cable en el tercer trimestre de l'any fiscal i el benefici net ha caigut un 8,9% respecte al mateix període de l'any anterior, fins als 2.366 milions de dòlars (2.016 milions d'euros).

"El panorama de mitjans es defineix cada cop més a través de la relació directa entre els creadors de continguts i els consumidors", ha explicat Robert Iger, president i conseller delegat de Disney en un comunicat.

La companyia també ha anunciat que comprarà un 42% de l'empresa de transmissió de continguts BAMTech per 1.580 milions de dòlars (1.346 milions d'euros), elevant així la seva participació en la firma fins al 75%.

Disney té com a objectiu llançar a partir del 2018 un servei de transmissions esportives en streaming sota la marca ESPN, a més del seu servei propi de distribució de continguts a través d'Internet amb el nom de Disney el 2019. La companyia també preveu invertir en la producció de noves sèries i pel·lícules originals exclusives per aquest servei. 

Més informació
Disney vol entrar al negoci del 'streaming'
Netflix guanya un 75% més al tercer trimestre
La teva sèrie preferida l'ha escollit un algorisme
Avui et destaquem
El més llegit