Seat rep pressions per marxar de Catalunya

El president del comitè d'empresa assegura que existeixen ingerències "polítiques i monàrquiques" perquè l'automobilística mogui la seu social

La planta de Seat a Martorell La planta de Seat a Martorell

El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha assegurat que la direcció de la companyia ha rebut pressions "polítiques i monàrquiques" per traslladar la seu social a Madrid per la situació política a Catalunya. Carnero ha afirmat que la direcció del Grup Volkswagen -matriu de Seat- està en contacte amb la de l'automobilística de Martorell per analitzar els riscs de la situació, encara que ha assegurat que de moment no s'ha notat cap efecte en l'activitat de l'empresa ni en les vendes. Carnero ha subratllat que en cas de decidir un canvi de seu social es tractaria només d'un gest "simbòlic", perquè Seat ja compta amb unes oficines a la Torre de Cristal de Madrid, on es troba el despatx del president del consell d'administració de la companyia, Francisco Javier García Sanz.

Carnero ha dit també que els rumors de marxar van començar després que s’aturés la presentació d’un nou model. El president del comitè d’empresa ha afirmat que s’ha aplaçat la presentació del nou model perquè el seu nom no es pugui vincular a la situació política. Així doncs, la presentació del cotxe es faria un cop quedi definit el procés. “Nosaltres som una empresa que té un producte complicat, no és del dia a dia, has de competir fortament amb altres marques i la teva pròpia”, ha dit Carnero.

Així mateix, sobre els canvis de seus socials de centenars d’empreses, Carnero ha comentat que és un fet “emblemàtic” i, en el cas de la Seat, ha afegit “estem en un moment feliç, amb rècord de vendes, dos productes en llançament i no volem que es perjudiqui el producte perquè a la llarga ens pot portar problemes”. Carnero ha defensat així “la imparcialitat política” de Seat.

Seat té actualment la seva seu social a Martorell, on està situada també la seva planta de producció en la qual fabrica els models Ibiza, León, Arona i l'Audi Q3. La de Martorell és la fàbrica que produeix més automòbils de les 17 de la indústria de l'automoció a Espanya, amb gairebé 450.000 cotxes el 2016, i Seat s'ha consolidat com l'empresa exportadora més important a escala estatal, així com el principal inversor industrial en R+D.

El president de Seat, Luca de Meo, va afirmar a mitjans de setembre en el Saló de l'Automòbil de Frankfurt, que el paper de l'empresa és "adaptar-se a les condicions", com va assegurar que ho fan a tots els països, i va posar l'exemple del Brexit al Regne Unit. La direcció de Seat va assegurar després del referèndum de l'1 d'octubre que seguia "de prop" com avança la situació actual, alhora que va afirmar que, com qualsevol empresa, necessita un entorn polític estable que permeti seguir invertint per generar creixement i ocupació. La companyia destaca que és una empresa "arrelada a Barcelona, Catalunya i Espanya", alhora que és una multinacional amb una visió global.

Més informació
Seat enlaira un 13% les seves vendes
La innovació, més filosofia que tecnologia
Tarraco, el primer Seat català?
Avui et destaquem
El més llegit