Els 'stories' d'Instagram són una de les funcionalitats que més enganxa els usuaris

XARXES SOCIALS

Instagram també s'escolta

La xarxa social estrena la funcionalitat dels missatges de veu, assimilant-se cada cop més a Whatsapp i Facebook

Els forats negres són regions de l'espai de les quals res no pot escapar: absorbeixen tot el que hi ha al seu voltant. Si bé l'analogia no és perfecte, Instagram fa més o menys això. La xarxa social sembla que té com a objectiu desterrar qualsevol altra app (recordem la trista caiguda d'Snapchat) i aconseguir que concentrem tota la nostra activitat en ella. Actualment, no només hi pengem fotos, sinó que hi narrem el nostre dia a dia amb els stories, ens hi enviem missatges i compartim el que hi trobem a tort i a dret. Així doncs, tampoc és estrany que hagi ocupat una parcel·leta més del nostre dia a dia incorporant les notes de veu.

Més info: Instagram enfonsa Snapchat

Des d'ara mateix, aquesta nova funcionalitat ja està disponible a l'aplicació, però només a l'apartat de Direct messages. Només és necessari accedir al xat o grup on vulguis enviar el teu missatge i pitjar el micròfon situat a la caixa de text. Malgrat que no hi ha una limitació del total d'àudios que un usuari pot enviar, les gravacions estan limitades a un minut.

Precipitant el final Facebook?

Més info: Whatsapp copia Instagram, que copia Snapchat

La nova funcionalitat sumada a l'aparició de les llistes de Close friends, les quals permeten enviar les stories només als teus amics més propers, assimilen cada cop més aquesta app al funcionament de Facebook i WhatsApp. Mentre que el creixement de la xarxa creada per Mark Zuckerberg s'ha estancat, el d'Instagram no para d'augmentar: l'any passat es van assolir els 500 milions d'usuaris i s'hi penjaven 95 milions de fotos cada dia.

Amb tot, totes tres apps són propietat de Facebook, potser aquests canvis ens avancen que ens estem encaminant cap a la seva integració?