Twitter celebra 11 anys del 'hashtag'

Les etiquetes #rusia2018, #metoo i #noesno es troben entre els més populars dels últims mesos a la xarxa social

Twitter celebra el dia internacional del 'hashtag' Twitter celebra el dia internacional del 'hashtag'

Twitter celebra aquest dijous 23 d'agost el Dia Internacional del hashtag, per celebrar onze anys d'aquesta eina de comunicació a la xarxa social, amb #rusia2018, #metoo, #noesno o #eurovision entre els més populars dels últims mesos.

El 23 d'agost de 2007, les etiquetes van néixer a la xarxa social. En aquests onze anys, el seu paper a la plataforma ha evolucionat "des d'una forma de categoritzar amb etiquetes les piluades a ser part del nostre discurs diari, canviant la naturalesa de la comunicació en línia i arribant a ser el símbol més influent de l'era digital", com ha explicat la companyia en un comunicat.

Cada dia es comparteixen 125 milions de hashtags de mitjana a tot el món, que ajuden els usuaris "a veure el que està passant al món i a explorar sobre el que s'està parlant en aquest moment", assenyalen des de Twitter.

En els darrers mesos, hashtags com els relacionats amb el moviment #metoo, el mundial de #rusia2018, la celebració de la cerimònia dels #oscars o el dia a dia del president #trump "han fet història" a escala mundial.

A Espanya, les etiquetes #noesno, #yositecreo, #equiparacionya, #llibertatpresospolitics, #barcelona, #madrid o #lamanada han servit per generar moviments socials, i fer peticions col·lectives o reivindicacions.

La música i el futbol han estat dos dels grans temes a Twitter, amb converses que incloïen els hashtags #eurovision, del programa televisiu musical per excel·lència, o #halamadrid, d'afeccionats que l'han utilitzat per seguir el seu equip favorit. També es troba entre els més populars el hashtag #empleo, procedent d'una conversa més quotidiana.

Finalment, entre els temes més usats aquests mesos es cola #makeup, molt utilitzat per conversar i compartir trucs de maquillatge en Twitter.

11 anys d'evolució

El hashtag, en un primer moment, va ser utilitzat per etiquetar piulades, la qual cosa permetia als usuaris localitzar missatges sobre un mateix tema de forma més senzilla. Amb el temps, el seu ús ha evolucionat i s'ha estès i avui és present en notícies, esdeveniments i jocs.

En l'actualitat, els hashtags permeten als usuaris "unir-se a la conversa o intercanviar pensaments i idees amb persones de l'altre costat del món". Les etiquetes, a més, donen "visibilitat" a temes rellevants para "que arribin a la consciència general". Com expliquen des de Twitter, "és habitual que un hashtag es converteixi en un esdeveniment o en un tema de discussió", i exemple d'ells són #blacklivesmatter, #womensmarch i #metoo.

Per ressaltar el valor que té el hashtag en les converses de tot el món, des de Twitter han creat un emoji que s'activa utilitzant #HashtagDay o #DíaDelHashtag per celebrar el Dia Internacional del hashtag.

Més informació
Els colors de Twitter
Marlowe, Magnum, Torra i Twitter
Els trols també existeixen a Twitter
Avui et destaquem
El més llegit