Marques en xoc (quan allò que succeeix et supera i et bloqueja)

Una marca és un ens viu que creix, que canvia, que mor, que neix, que s'associa, que es trenca, que es fusiona, que fa fallida, que s'adapta a la realitat del moment, que pateix, que brilla, que parla, que calla, que opina, que s'implica, que empatiza, que amaga, que ensenya, que crea, que compra, que ven… que viu.

"Parlo de Síria, de Trump, d'OpenArms, de Catalunya, del canvi climàtic, del Brexit, del #metoo... de tot allò que fa que estiguem en xoc"

I per aquest tracte humà i emocional que li donem a les marques i que ens fa parlar d'elles com ©LoveMarks que ens identifiquen i expliquen, passa allò que ens està passant en aquest moment històric, convuls, impacient, transformador, social, reivindicatiu i de grans canvis. És un moment de decisions valentes, de repensar l'establert, de buscar altres vies per als problemes de sempre perquè les solucions anteriors estan esgotades. Parlo de Síria, de Trump, d'OpenArms, de Catalunya, del canvi climàtic, de la tolerància, del Brexit, del #metoo, de la violència de gènere, de l'escalfament global, de la justícia injusta, dels nacionalismes, de les opressions, del feminisme, del no-gènere, del declivi de la família… de tot allò que fa que estiguem en xoc.

I en moments de xoc és necessari parar, respirar i prioritzar. Les marques que estan enmig d'aquest caos històric i de tanta emoció als carrers i en l'univers, que posen en dubte la pròpia existència i essència de la marca han d'entendre què està passant. Escoltar el seu client i clienta i repreguntar la pregunta. Segurament el missatge hagi de reformular-se i podria ser que la proposta de marca també. No és fàcil, no és ràpid i no és còmode. Però en estat de xoc ens paralitzem i no podem pensar ni decidir ni avançar i si ho detectem ja anem per bon camí.

"Algunes marques estan reaccionant i actuant, perquè és el moment del stop saying and start doing"

Algunes marques estan reaccionant i actuant, perquè és el moment del stop saying and start doing. Necessitem accions clares concises i valentes. Necessitem questionar l'statu quo perquè amb les velles solucions no podem solucionar els problemes nous.

Tenim marques com Starbucks que es posiciona amb les polítiques a favor dels immigrants, Lewi's que està donant suport a tota la normalització dels diferents gèneres i les seves expressions, Nike que abandera la igualtat de la dona.

Més info: 12 homes atrapats en el feminisme

Marques com BonPreu que donen suport a l'independentisme català, o marques com Bimbo o ColaCao que han patit boicot comercial per ser marques catalanes. Virgin Airlines s'ha posicionat anti Brexit o Dyson i Aston Martin pro Brexit. I així cadascuna d'elles ha de tenir una opinió, un missatge clar i una estratègia comercial perquè l'empresa i els seus treballadors durin i sobretot la reputació de la marca no es vegi afectada.

Estar en xoc no és un estat òptim, però sí que és l'alarma necessària per parar, pensar i prioritzar. I en aquest moment històric que estem vivint estem alterats des del personal al professional, des del públic i el personal, des del social i el polític, des de l'empresa a la universitat.

"Governar, decidir i construir des de la testosterona ja no serveix... És temps d'una mirada femenina per desbloquejar l'estat de xoc"

Valentia per decidir i per construir marques valentes que estan d'acord amb el moment actual. Segurament que busquin el GRIS, perquè hem vist que el blanc o el negre no és suficient. Hem vist que governar, decidir, construir des de la testosterona ja no serveix. Fem-ho des del consens, l'escolta i la fermesa de les decisions sense interessos particulars ni a veure qui surt a la foto. És temps d'una mirada diferent, probablement una mirada femenina per desbloquejar aquest estat de xoc.

Més informació
Gaya: “No hi ha democràcia sense feminisme”
Un salt pel feminisme
Avui et destaquem
El més llegit