Què puc fer si em cancel·len un vol?

La CE presenta una campanya per informar els ciutadans sobre els seus drets davant els problemes amb les aerolínies

Quins drets tenim davant la cancel·lació d'un vol? | iStock Quins drets tenim davant la cancel·lació d'un vol? | iStock

Aquest estiu torna a ser caòtic. Vagues a Ryanair que suposen la cancel·lació de 400 vols. Aturades també del personal d’Iberia per la sobrecàrrega de feina. I Vueling que no dóna explicacions però gran part dels seus vols tornen a sortir amb retard. Però què podem fer com a passatgers si ens trobem davant d’alguna d’aquestes situacions que posen en perill les nostres vacances? La Comissió Europea (CE) ha llançat una campanya per informar els ciutadans sobre els seus drets quan viatgin aquest estiu.

Una de les principals preocupacions pels que estan a punt d’agafar un avió aquests dies és la cancel·lació del vol. Si això passa a menys de 14 dies de la sortida o et deneguen l’embarcament, l’aerolínia té l’obligació de retornar-te el preu complet del bitllet en set dies o reassignar-te en un altre vol de característiques similars.

Així mateix, el passatger té dret a una indemnització que pot variar entre els 125 euros i els 600 euros depenent de la distància del vol i del retard final si ha estat assignat a un altre avió. A més, les persones han de rebre assistència en cas que sigui necessària com trucades, refrescos, menjar o allotjament.

També podem reclamar retards

Els retards en els vols són típics darrerament amb la saturació de viatges a l’estiu. Però si tens una connexió i has d’agafar un altre avió, els retards es poden convertir en un bon maldecap. És per això que la Unió Europea recorda que a partir de les dues hores de retard, el passatger té dret a assistència per part de l’aerolínia.

Si el retard ocasionat en el vol és superior a les tres hores, les companyies aèries han d’indemnitzar als passatgers en funció de la distància del trajecte: indemnització de 250 euros fins als 1.500 quilòmetres de ruta; 400 euros per a trajectes de més de 1.500 quilòmetres; i 600 euros per a rutes de més de 3.000 quilòmetres de distància.

A més a més, si el vol surt amb més de cinc hores de retard, la companyia ha de reemborsar el preu del bitllet en un període màxim de cinc dies i retornar al passatge a l’aeroport de sortida en cas que es trobi en mig d’un viatge.

Més informació
Coneixes els teus drets si viatges dins de la Unió Europea?
Airning, reclamacions aèries en un clic
"La gent no reclama a les companyies aèries"
Avui et destaquem
El més llegit