Enrique Cerezo, el cap d'un equip de pel·lícula

El president de l'Atlético de Madrid és el gran magnat del cinema espanyol, del qual posseeix un 77% del catàleg

Dissabte. 28 de maig. Milà. 20:45. Aquestes són les dades bàsiques del que pot ser el dia més important en els 113 anys de vida del Club Atlético de Madrid. Si a la tercera va la vençuda, el club que presideix Enrique Cerezo està davant l'oportunitat d'aixecar per primer cop el títol de la Champions League, després de dos intents fallits contra el Bayern de Munic (1974) i contra el Reial Madrid (2014). Dues finals perdudes a l'últim instant, quan l'equip acariciava l'orelluda, que són un bon exemple del caràcter fatalista de l'entitat.

En l'últim lustre, però, la història ha canviat. El club, que no fa tants anys penava per la segona divisió i acumulava desenes de partits sense guanyar a l'antic rival, ha trobat en el Cholo Simeone el seu guia espiritual, capaç de crear un equip amb una fe incomparable i que s'ha colat entre els més temuts del món. Una història pròpia d'una pel·lícula en la que, sens dubte, el president del club invertiria.

Enrique Cerezo és el rialler i simpàtic president de l'Atlético de Madrid des de l'any 2003, quan el controvertit Jesús Gil va deixar el club. Però la seva carrera anterior té poc a veure amb el futbol. Si hi ha un magnat al cinema espanyol, aquest és Cerezo. I la seva història és comparable a la del seu equip: fonamentada en el treball, amb un caràcter orgullós, un punt xulesc i amb molt de carisma. Va poder estudiar cinema, però va decidir entrar directament a la professió des dels càrrecs més bàsics. En poc temps va passar a ser auxiliar de càmera i ben aviat va sumar un primer –generós- sobresou venent parts de cintes passades i objectes que ningú més volia.

La seva estratègia com a comercial del cinema ha estat similar: localització i compra de catàlegs de cinema que han guanyat valor amb el temps. Així s'ha fet amb els drets d'èxits com Bienvenido Mr. Marshall, Los Santos Inocentes, Barrio, Los lunes al sol, Mar Adentro, Los Otros... un col·lecció inigualable de cintes espanyoles. De fet, s'estima que posseeix el 77% cinema del cinema estatal.



A banda d'aquesta feina de col·leccionista, l'empresari té la seva pròpia productora, Enrique Cerezo Producciones Cinematográficas, que porta dues dècades combinant èxits de taquilla i patacades rotundes. Des de l'aclamada Juana La Loca, de Vicente Aranda, fins a fracassos inesperats com Desde que amanece apetece, un intent de recrear la comèdia espanyola dels '70 que combinaven sueques, platges i espanyolets mitjans amb picardia encarnats per la posteritat per Pajares, Ozores i tants altres.

Amb una fortuna que ni ell mateix sap quantificar, Cerezo ja ha escrit la seva història d'èxit i pot culminar la de l'equip de la seva vida. Aquest dissabte sabrem si la superproducció de l'equip de Simeone acaba en final feliç aixecant per primer cop la Copa d'Europa al cel de Milà.
Avui et destaquem
El més llegit