George Clooney prefereix el tequila

Després d'unes vacances de dos mesos a Mèxic, l'actor va decidir crear la seva pròpia varietat del destil·lat. El que havia de ser una beguda per amics s'ha convertit en un èxit empresarial

La vida de George Clooney va canviar el dia que va aparèixer per la tele assaborint un cafè de màquina amb el mateix ritual de qui degusta un Macallan de 64 anys. Des de llavors, els cambrers s'avancen a les seves demandes i, un cop acabades les postres, li porten un cafè fosc, amb un dit d'escuma presentat en un got transparent. L'escena irremeiablement acaba amb un reiteratiu "What else?", que el servent remata aixecant les celles, esperant l'aprovació de l'actor a la seva gràcia. Clooney voldria aixecar-se i buidar amb elegància el got dins els pantalons de l'enginyós cambrer, però ha après a simular un somriure acompanyat de l'aixecament d'una cella que satisfà el personal dels restaurants.

Més que un cafè, el que desitjaria l'actor és tancar els seus tiberis amb un grup de mariachis que apareguessin per sorpresa de la cuina carregats amb ampolles de líquid transparent, agafar-ne una, pujar a la taula i començar una festa al crit de "Tequila!". La història d'amor de Clooney amb la beguda mexicana va començar el 2011, quan va passar dos mesos de vacances a Cabo San Lucas amb el seu amic, el restaurador i marit de Cindy Crawford, Rande Gerber.

El que havien de ser vuit setmanes de platja i relaxament van acabar sent una degustació interminable de tot tipus de varietat de tequila. Fins que Clooney va deixar anar la frase maleïda: "I per què no en fabriquem un propi?". Una juguesca entre amics que en el 99% dels casos no hauria tingut més recorregut, però que en el cas de Clooney i Gerber va derivar en una realitat.

Foto: Tequila Casamigos


Al cap de pocs dies es van traslladar a una destil·leria de Jalisco, la mateixa on produeixen conegudes a Mèxic com Avion i Clase Azul, i van encarregar un tequila amb dos requisits: que no cremi al beure'l i que no causi ressaques insuportables l'endemà. El resultat, després de diverses proves, va ser un tequila suau, batejat com Casamigos, que va convèncer Clooney i Gerber, però no a la crítica.

Però abans d'arribar a la seva comercialització, el tequila de Clooney va tenir un recorregut privat. Perquè la primera intenció de l'actor era crear una beguda per consum propi i per donar a tastar a les seves amistats en festes privades. Res a veure amb un negoci... fins que la destil·leria en va tenir prou. A inicis del 2013, el productor va comptar que durant l'any anterior la parella d'amics havia encarregat més d'un centenar d'ampolles. I va arribar la inevitable trucada. "George, o ens enganyes i estàs comercialitzant el tequila o teniu un problema".

La realitat era que Casamigos era tot un èxit a les trobades amb les amistats. Atès l'èxit i l'avís del productor de Jalisco, la parella va decidir formalitzar la marca i tirar endavant el projecte Casamigos Tequila, que compta amb tres varietats: Blanco, Reposado i Añejo.

La implicació de Clooney ha portat la marca als mitjans de comunicació i l'ha impulsat com un dels tequiles més populars als Estats Units. Els experts, però, critiquen la falta de personalitat d'una beguda que, per preu –l'ampolla costa entre 40 i 50 dòlars-, hauria d'estar al rang prèmium.
Avui et destaquem
El més llegit