Gisele Bündchen: la 'garota' més rendible d'Ipanema

A banda dels ingressos com a top model, ha fet créixer els guanys i la popularitat de les xancletes hawaianes

Si s'hi para a pensar descobrirà que, molt probablement, en els darrers 20 anys ha vist més vegades la cara de Gisele Bündchen que la de la seva santa mare. No se senti culpable. En la seva primera dècada com a model professional, la brasilera va protagonitzar més de 600 portades arreu del món i milers d'anuncis per tot tipus de marques de roba, perfum o cosmètics.

Al llarg de la seva carrera, Bündchen ha acumulat ingressos per valor de 386 milions de dòlars. El que vindrien a ser 128.000 dòlars al dia. Per alguna cosa és considerada la model del mil·lenni.



La gran majoria dels beneficis de la supermodel vénen de la seva feina com a imatge de marques com H&M, Chanel, Louis Vuitton o Carolina Herrera; però resulta que a Bündchen també li ha donat per l'emprenedoria. I, oh sorpresa, també amb èxit. Amb la seva aliança amb Ipanema, la model reinterpreta la popular sabatilla flip flop o Hawaiana, com es coneix popularment. Un producte extremadament popular al Brasil i que s'ha estès arreu del món gràcies a la seva funcionalitat i el seu preu, assumible per pràcticament totes les butxaques.

Com a icona de la moda, Bündchen no pot associar el seu nom a una simple sandàlia de goma, i per tant les seves Ipanema incorporen elements de disseny que eleven el producte sobre la competència. Cordes per lligar el peu, pedreria a l'empenya, soles amb materials resistents, plataformes i, com no, un preu un pèl més elevat de l'habitual en aquest tipus del calçat: entre 20 i 40 euros en els models més sofisticats.

Des que la model va assumir el comandament de la companyia, l'any 2002, Ipanema ha passat de ser una empresa dominant al Brasil a conquerir mercats com el Regne Unit, Sud-àfrica o les Filipines. La seva política d'expansió ha estat centrada en la contractació d'ambaixadores locals de la marca, com Sara Carbonero o Clara Lago a Espanya, que es desfan en elogis cap a les sabatilles i cap a la pròpia Bündchen.



Però l'estratègia comercial de les sabatilles de la model no és només façana. El seu discurs de compromís mediambiental i de producció local ha impregnat la marca d'uns valors que agraden al consumidor i la diferencien d'una competència amb una força marquetiniana menor en comparació. Ipanema presumeix de fabricar tots els seus productes al nord del Brasil amb elements 100% reciclables i de no utilitzar mai components procedents de l'Amazones, protegint així el seu entorn.

El resultat de tot plegat, uns ingressos de més de 30 milions de dòlars en els tres primers anys de treball de la model com a dissenyadora de la marca. No hi ha garota que ho superi.
Avui et destaquem
El més llegit