Gwyneth Paltrow o el rebuig fet negoci

L'actriu és fundadora de la web de lifestyle Goop, on acumula un llistat interminable de consells absurds que l'han posat al centre de la crítica

L'univers Hollywood està ple de personatges que segueixen la màxima "que parlin de mi, encara que sigui malament". Una de les feligreses d'aquesta religió és Gwyneth Paltrow, que és de les poques que genera polèmica cada cop que parla fins i tot sense voler-ho. L'actriu de 43 anys va tocar el cel el 1999, quan va guanyar l'Òscar pel seu paper a Shakespeare in love (John Madden, 1999), però avui en dia és més coneguda per l'odi que desperta tant dins de la indústria com entre el públic més que no pas per la seva feina. I d'on prové aquest rebuig que provoca una estrella admirada a finals dels '90?

El principi bàsic de l'odi que desperta Paltrow és el seu estil de vida perfecte, autocomplaent i allunyat de la realitat que insisteix a projectar des que va desaparèixer del llistat d'actrius de referència de Hollywood. Les frases que segueixen només són una petita mostra del seu llistat de sentències per la història que ha deixat anar en el període 2008-2016: "Sóc com sóc, no puc fingir ser algú que guanya 25.000 dòlars a l'any", "preferiria fumar crack a menjar formatge processat" o "moriria abans de donar als meus fills sopa enllaunada".



Aquestes frases no són ocurrències de Paltrow davant de la premsa. Totes surten dels seus consells a Goop, el projecte que va fundar el 2008, que va començar com una simple newsletter mensual i que s'ha convertit en una web de lifestyle imprescindible. En aquests sis anys Paltrow ha construït una empresa que avui compta amb més de 60 empleats, ha triplicat el seu ritme de facturació en aquest 2016 i ha crescut passant de ser un contenidor de consells a incloure la seva pròpia botiga online, on es genera bona part del negoci.

La relació dels usuaris amb Goop i Gwyneth Paltrow és un continu estira-i-arronsa. L'actriu és un objectiu de burla constant a les xarxes pels seus comentaris i consells fora d'òrbita, però alhora aquesta dinàmica ha multiplicat les visites de la web i el negoci generat al seu voltant.

Queden per a la història de Goop la recomanació de visitar el Tikkun Spa com a imprescindible de Los Angeles per la neteja de l'úter, o les seves receptes per fer Smoothies cada matí a un preu mitjà de 180 dòlars, gràcies a la utilització d'ingredients tan assequibles i fàcils de trobar com bolets de vainilla, Ho shou wu o pols de lluna. Consells que han omplert les xarxes de mems i burles, però que alhora han donat els pics d'audiència més alts per la web.

El passat estiu, Paltrow va fer un pas enrere en la companyia, anunciant que volia disminuir la seva presència. "Espero que un futur Goop sigui recordada sense que ningú pensi en mi", deia. En tot cas, l'actriu no es desvincula del projecte, tal com es va especular en un primer moment. Simplement abandona el primer pla, aquell on s'ha guanyat –merescudament o no- la crítica i l'odi de molta gent.
Avui et destaquem
El més llegit