Jessica Simpson, el nom dels 1.000 milions de dòlars

La nord-americana va saltar a la fama com a cantant, però el seu gran hit actual l'ha aconseguit com a emprenedora de la moda

A Jessica Simpson (@JessicaSimpson) la podríem catalogar de cantant, d'actriu o, fins i tot, d'estrella de realities gràcies a l'èxit mundial del seu programa Fashion star. Aquestes són les vessants més conegudes de l'estrella nord-americana del pop i del country, però en cap d'elles és tan exitosa com en la seva faceta d'empresària. Almenys en l'actualitat. La cantant és la impulsora de la marca de roba The Jessica Simpsons Collection, batejada a la seva glòria i honor. Un projecte que, des del 2013, registra facturacions superiors als 1.000 milions de dòlars.

La història de la Simpson empresària no és nova. La seva marca va per les 12 espelmes al pastís d'aniversari, però el veritable salt a la fama mediàtica com a emprenedora de la moda el va donar quan el seu projecte va arribar a la impactant xifra del one billions dollars. Des de llavors, combina les seves entrevistes a programes musicals amb aparicions a mitjans com Forbes, on dóna alguna de les claus del fulgurant èxit de la seva marca.

En aquestes xerrades combina alguns tòpics massa manegats entre les celebrities empresàries –des d'un "el meu negoci és el cor de què sóc com a persona" fins a "entenc a totes les dones perquè he tingut absolutament totes les talles"- i claus que resulten realment interessants per entendre el fenomen de la seva marca.

Imatges promocionals de la companyia The Jessica Simpsons Colletion.

"Sabem on compren les dones i què compren a cada lloc" declarava en una trobada organitzada per la revista Forbes. Això, en termes d'estratègia, es tradueix en què vénen diferents productes segons el punt de venda. Les compradores dels magatzems Macy's i Dillard's tenen comportaments de compra diferents, pel que l'equip de vendes Jessica Simpson adapta la seva oferta al que reclamen aquestes compradores a cada lloc.

Expectatives de creixement
The Jessica Simpsons Collection ha assolit el cim dels mil milions de dòlars, però aquesta xifra no és ni de lluny el sostre de la companyia. El 2015, el gegant Sequential Brands va comprar la major part de les accions de la companyia amb la intenció de fer pujar la facturació de la marca fins als tres mil milions de dòlars a mitjà termini.

La clau per aquest creixement: superar el seu vincle com a marca pensada per a les dones americanes i començar a fer dissenys pensats per sortir al mercat exterior.

De moment, Simpson segueix comandant un negoci que ofereix tot tipus de productes pensats per la dona: des de sabates amb tacons impossibles fins a fragàncies per a qualsevol situació. Un projecte d'èxit amb les millors perspectives pel futur.

 

Avui et destaquem
El més llegit