Karl Lagerfield, emprenedoria a la tercera edat

Amb una experiència acumulada de 60 anys al món de la moda, el dissenyador porta la seva visió del luxe i el confort al món hoteler

Amb 83 anys, amb béns acumulats per sobre dels 125 milions de dòlars i una trajectòria al món de la moda difícil de superar, Karl Lagerfield podria destinar els últims anys de la seva vida al que li vingués de gust. Una retirada espiritual, unes vacances eternes a una platja de somni, dedicar-se a la lectura de clàssics de la literatura russa, ... Però al magnat alemany el que li ve de gust és continuar creant. El seu últim projecte, la inauguració de la cadena d'hotels Karl Lagerfeld, anunciat tot just fa unes setmanes.

Segons explicava la nota informativa emesa pel departament de premsa de Lagerfeld, el projecte hoteler ve a completar el concepte impulsat per l'empresari en la resta dels seus negocis. Si a través de les seves col·leccions de moda, perfums i complements, es promou una experiència d'estil de vida glamurós i fóra de l'abast de la majoria dels mortals, els hotels portaran aquesta visió al món de l'hoteleria. De fet, el primer eslògan llançat des de la web provisional de la cadena és "Viu el món a través dels ulls de Karl".

Per tirar endavant el projecte, Lagerfeld s'ha aliat amb la cadena d'hotels Brandkmark Collective BV, i ha fixat la data d'inauguració del primer edifici per 2018. Serà al complex del joc de Macau i comptarà amb 270 habitacions i una categoria de sis estrelles. La intenció és que l'experiència xinesa només sigui el punt d'arrencada d'un futur referent del sector amb habitacions pels cinc continents.

Aquesta és la primera vegada que el dissenyador s'involucra al 100% en un projecte hoteler sota el seu nom, però Lagerfeld no és un rookie del sector. En els darrers anys ha col·laborat en el disseny interior d'hotels de luxe com el Le Crillon de París, el Metropole de Mònaco o el Sofitel So de Singapur.

Els prínceps de Mònaco, Hermann Bühlbecker i Karl Lagerfeld.


Amb aquesta nova passa, Lagerfeld segueix l'estela de dissenyadors del món de la moda com Armani, Versace o Bvlgari, que també van veure en els hotels un espai ideal per donar continuïtat al seu concepte estètic.

Un dissenyador format en l'abundància
A diferència d'altres icones del món de la moda i de les arts, la història de Lagerfeld no està construïda des de la superació. Nascut en una família benestant d'Hamburg, va passar una infància acomodada i plena de luxes en una societat deprimida pel període entre guerres. La seva experiència vital el va apropar a un món d'inspiracions com el de la moda, on va despuntar amb tot just 20 anys, quan va guanyar el seu primer concurs com a dissenyador davant d'un jurat amb personalitats com Hubert de Givenchy.

60 anys després, Karl Lagerfeld continua sent un mestre en el disseny de peces i objectes que són el desig de milers de persones arreu del món. Des de la perspectiva del luxe ha conquerit el món de la moda i ara aspira a ampliar la mirada Karl al sector dels hotels.

Avui et destaquem
El més llegit