Sarah Jessica Parker, una icona de la moda que brilla en solitari

Després de trompades empresarials, l'actriu va trobar el seu camí creant la seva pròpia col·lecció de sabates

A Sarah Jessica Parker l'èxit la va trobar sobtadament l'any 1998. Amb 33 anys i un piló de papers intranscendents al seu currículum, l'estrena de la sèrie Sex and the City i el personatge de Carrie Bradshaw la van convertir en la icona de la moda més important al món. Bradshaw marcava el que era tendència cada temporada i impulsava creadors com Manolo Blahnik, que de la nit al dia passaven de ser venerats en cercles professionals i en les altes esferes socials a ser objecte de desig universal.

El pas empresarial per a l'actriu estava cantat. Parker coincidia en el gust per la moda amb el seu personatge a la ficció i, gràcies a la popularitat adquirida, tenia camí lliure per fer-se un forat al món de la moda. Les primeres passes de l'actriu, però, presenten llums i ombres. El seu gran èxit empresarial segueixen sent les fragàncies Lovely i Covet, que van aparèixer l'any 2004 i que encara avui dia es comercialitzen amb un més que acceptable registre de vendes.

La seva primera aliança al món de la moda va arribar l'any 2007, quan va unir-se a l'actriu Amanda Bynes i a l'estrella de l'NBA Stephon Marbury per dissenyar una col·lecció de roba esportiva que es comercialitzaria a la cadena Steve & Barry's. Un moviment incomprès, ja que l'últim que s'esperava d'una icona del glamur era una unió amb una marca de segona i amb una col·lecció urbana. L'aventura va durar un any i mig. El temps que la cadena va trigar a tancar les portes dels seus locals.



Després d'aquesta primera experiència va tornar al món dels negocis com a directora creativa de la marca Halston Heritage. El resultat: un nou fracàs. La marca, en plena decadència, va confiar en Parker la seva resurrecció, i ho va aconseguir durant uns mesos, però el boom no va tenir continuïtat i al cap de dos anys l'aventura va acabar. L'actriu recorda aquella etapa com "començar amb una parella de la qual tothom et diu que t'has d'allunyar, perquè et tractarà malament, però no ho tens en compte perquè creus que pots canviar-la". Però no va poder. A canvi, però, va rebre tres milions de dòlars per la rescissió del seu contracte.

Les sabates, el producte Parker
Ni les col·leccions esportives ni la moda juvenil. Parker va trigar en trobar la clau del seu èxit empresarial, però la tenia just davant. O, més aviat, avall. Si Carrie Bradshaw tenia un amor, aquest era les sabates. Cansada de cedir el seu nom a tercers, va obrir la marca SJP i el primer que va fer va ser trucar a George Malkemus, director executiu de Blahnik, i guia espiritual de la col·lecció de sabates del segell de l'actriu.

Malkemus va donar una sola directriu a l'inici del projecte: existeix un forat al mercat amb preus entre els 100 i els 500 dòlars; sabates més cares i sofisticades que les de les cadenes més populars, però sense arribar a les xifres prohibitives com les dels Blahnik, Louboutin o Jimmy Choo. Aquest ha estat el camí que ha seguit SJP i el que ha portat a Parker a consolidar-se dins del món de la moda.
Avui et destaquem
El més llegit