Selena Gómez, el 'selfie' del mig milió d'euros

La cantant és la persona amb més seguidors d'Instagram i ha tret profit d'aquest fet fent de la xarxa social una de les seves principals fonts d'ingressos

5.680.191 i pujant. És el comptador actual de la fotografia amb més likes de la història d'Instagram. La seva protagonista, la cantant Selena Gómez. I la imatge, un simple retrat seu bevent d'una ampolla de Coca-Cola amb una etiqueta amb la tornada d'una de les seves cançons. "You're the spark". Sens dubte, ella és la guspira més desitjada de la xarxa social fotogràfica.

En general, considerem les xarxes socials com un entreteniment, però quan ets el primer perfil a arribar als 100 milions de seguidors i les teves autofotos patrocinades es valoren en més de 500.000 euros, de cop el teu espai d'oci passa a ser la teva principal font de negoci. En un ràpid repàs al seu perfil podem veure com les instantànies del dia a dia es barregen amb les fotografies per marques com la pròpia Coca-Cola, Louis Vuitton, Vogue, Pantene i moltes altres de moda i estètica. La seva inversió en Instagram és tan forta que l'equip que l'acompanya inclou un fotògraf dedicat en exclusiva a fer-li les fotografies que apareixeran a la xarxa.



Però quin és l'origen del fenomen Selena Gómez a les xarxes socials? La història de la cantant té un començament similar a la de moltes altres estrelles juvenils dels Estats Units. Producte Disney amb una carrera a la televisió traçada per la marca i una incipient trajectòria com a cantant dolça i innocent que la situa com a estrella entre el públic infantil i juvenil. El nus de la història també coincideix amb el de companyes de planter como Miley Cyrus o Britney Spears; és a dir, trencament amb la seva imatge Disney a través de la música, amb noves cançons i imatge buscant la provocació, i, en el seu cas, participant en la pel·lícula Spring Breakers, en el paper de jove adolescent despreocupada.

La relació amb Justin Bieber
Aquestes fases professionals li han aportat el gran gruix dels seus seguidors. Però el punt diferencial, el que li ha permès ser la persona amb més fans i fer d'Instagram un camp de negoci altament lucratiu, és la seva història d'amor i desamor amb el també cantant Justin Bieber. De fet, la segona fotografia amb més likes de la història de la xarxa també és de Gómez, i se la pot veure petonejant-se amb el cantant canadenc. Un simple petó de 3,7 milions de likes.

El poder de Selena Gómez a Instagram és tan gran que fins i tot va provocar la marxa de Bieber de la xarxa per no aguantar més els comentaris dels fans de la seva ex després de penjar una fotografia amb la seva actual parella. Selena 1 – Justin 0.

La seva trajectòria professional i personal, amb l'oportuna aparició d'un altre monstre del fenomen fan com Bieber, ha situat tots els focus sobre Gómez. Les marques es barallen per ella, més encara ara que ha tornat a trencar les normes del sentit comú. Després d'anunciar a finals d'agost la seva retirada dels escenaris pels problemes d'ansietat que li provocava patir lupus, la cantant va fer un blackout també a les xarxes socials. Més de 40 dies sense publicar ni una sola fotografia que, en lloc de desaccelerar el ritme de creixement dels seus seguidors, l'ha accelerat fins a convertir-la en la primera persona a arribar als 100 milions de followers.

La fotografia de la tornada cotitza a l'alça.

Avui et destaquem
El més llegit