Jornada pionera sobre el futur de la moto elèctrica

Productors i administracions fan balanç del seu mercat en una jornada celebrada a Santa Perpètua de Mogoda

En un món cada cop més preocupat el medi ambient, la seva proposta és un gran canvi i passar del consum de benzina a l'electricitat per activar el motor de les motocicletes és una transformació suficientment important. Preocupats per aquest possible canvi, aquest dijous, en una iniciativa pionera a Catalunya, l'associació de Municipis de l'Eix la Riera de Caldes -integrada pels ajuntaments de La Llagosta, Caldes de Montbui, Palau Solità i Plegamans, Polinyà, Santa Perpètua de Mogoda i Sentmenat- organitza una jornada sobre les oportunitats de negoci de la moto elèctrica a Catalunya.

El lloc triat no és casual. Des de l'octubre de 2013, Santa Perpètua de Mogoda acull el Centre de Recursos del Vehicle Elèctric (CREVE), un centre pioner a Catalunya dissenyat per donar serveis en les tecnologies del vehicle elèctric lleuger. S'hi ofereixen recursos de suport al teixit empresarial del territori per a la promoció de noves línies de negoci basades en el sector del vehicle elèctric i formació per a professionals i persones que volen iniciar la seva trajectòria laboral en aquest sector.

Consciència de respecte al medi ambient
En aquesta jornada, l'objectiu dels organitzadors és conèixer quina és la situació actual i els reptes de futur del sector, així com saber quin paper pot jugar l'Administració pública per tal de crear una xarxa econòmica de suport als fabricants, distribuïdors i usuaris d'aquests vehicles de mobilitat sostenible.

"Sembla que cada vegada hi ha més sensibilitat a canviar el problema de la contaminació a les ciutats, la que la majoria estan per sobre dels límits permesos", apunta Carlos Sotelo, CEO de Scutum, un dels ponents convidats a aquesta trobada.

Productor de motos elèctriques amb seu a Esplugues de Llobregat, la seva empresa s'ha proposat dissenyar un vehicle sostenible que permeti solucionar el problema de l'escassesa d'endolls a les ciutats i l'elevat preu de les bateries que en gasten aquest tipus de motors. "Tots som ecologistes, fins que ens toquen la butxaca", afegeix Sotelo.

Presència de fabricants catalans
Actualment, al mercat hi ha diferents models de scooters i motocicletes elèctriques, tant de fabricants catalans, com és el cas de Sotelo, com de fora. Una de les característiques principals d'aquests vehicles és que el seu motor utilitza com a font d'energia l'electricitat, amb el que no emeten CO2 a l'atmosfera ni contaminació acústica. Tenen pràcticament les mateixes prestacions que una moto de benzina, però les seves bateries es poden recarregar en un endoll de 220 volts i el seu consum pot arribar a ser un 80% més barat que el preu de la benzina.

La trobada comptarà amb diferents ponents, com Agustí Chico, de la Fundació ASCAMM de Cerdanyola del Vallès; Daniel Oliver, de Bultaco; Xavier Zapata, de Gas Gas Motos i Òscar García, de Mecatecno.
Avui et destaquem
El més llegit