L'Estat destina fons del Corredor Mediterrani a Madrid

Catalunya critica que Madrid vulgui connectar Barajas amb ample europeu quan l'ibèric encara no arriba al Prat

Imatge del futur de Corredor Mediterrani al seu pas per l'Hospitalet de l'Infant, amb l'autovia A-7 a l'esquerra
Imatge del futur de Corredor Mediterrani al seu pas per l'Hospitalet de l'Infant, amb l'autovia A-7 a l'esquerra

La Generalitat catalana i la valenciana han criticat que l'Estat espanyol faci servir fons destinats al Corredor Mediterrani per fer obres a Madrid. En concret, l'accés sud del TAV per duplicar les línies que entren a Atocha i el túnel de Chamartín. Uns treballs que pugen a gairebé 1.000 milions d'euros i que s'inclouen dins un document que la Moncloa ha fet arribar a la Unió Europea, on es recullen els projectes associats al Corredor Mediterrani.


Tant el secretari d'Obres Públiques i Vertebració del Territori del govern valencià, Josep Vicent Boira, com el d'Infraestructures català, Ricard Font, critiquen que a l'Estat espanyol el Corredor Mediterrani "tingui dos ramals" –el que ressegueix la costa i el de Madrid- i que l'execució d'obres es faci a dues velocitats. "Madrid sempre guanya", diu Boira.

Per la seva banda, Font ho exemplifica dient que, mentre Madrid vol connectar Barajas amb ample europeu, encara no se sabrà quan l'ibèric (és a dir, Rodalies) arribarà fins a l'aeroport del Prat.
Avui et destaquem
Comentaris